
ЗАРЕЖДАНЕ...
От двадесет автоморги във Варна само четири са с лиценз | ||||||
| ||||||
За да бъде лиценризана дадена автоморга, тя трябва да отговаря на определени изисквания. Нужно е да има бетонирано пространство, в което да се разположат шахти и маслоуловители. Трябва да се води отчет и да се описва какво количество желязо е предадено за скрап. Редовно се правят проверки и от КАТ и НАП. Кожухаров обясни, че след като фирмата му е била лицензирана работата и приходите му са намалели, но за сметка на това работи по-спокойно. По негови наблюдения немските и френските автомобили са най-разпространени във Варна и най-често се търсят части за тях. Лидер в това отношение е любимото возило на доста българи - Голфът. Следват го Рено, Ситроен и Пежо, които по думите на Кожухаров са далеч по-чупливи от немските коли и съответно по-често се търсят части. "Собствениците на Мерцедеси и БМВ-та се грижат повече за автомобилите си. Склонни са да заменят дадена част с друга независимо от цената. Не се пазарят толкова, а и колите им са по-скъпи. Както се казва Мерцедесът е вечна кола. Докато собствениците на Рено Клио или Фиат Пунто примерно са по-претенциозни и бавят плащането", коментира управителят на автоморгата. Автокрадци пък предлагат части за коли в интернет. При тях цената е в пъти по-ниска от предлаганата в автоморгата. В последно време хит сред автокрадците са кражбите на навигации. "Точно за 4 минути може да влезе в колата и да свали GPS-а. Всяко превозно средство има слаби места и те ги знаят, тъй като са професионалисти. Правят една дупка под дръжката, бутат един лост и точно за минута са отворили вратата. След което за около 3 минути свалят навигацията от таблото и я продават за 300 - 400 лв., а тя струва много повече", обясни управителят на автоморгата. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg