Педагози искат нов подход към „различните“ деца
В училищата и детските градини трябва да се въведат нови методи за общуване и обучение на децата. Около тази теза се обединиха вчера специалисти от сферата на образованието, психолози и родители, участници в кръглата маса посветена на "новото дете". Според тях с педагогически методи на възпитание отпреди 20-30 години е трудно да се обучават днешните деца. Със съдействието на община Варна, фондация "Децата на бъдещето", е издала и справочник за иновативни практики за възпитание и грижа на новите поколения деца.
"Твърде често те изискват много внимание, притежават голяма двигателна активност, което позволява да им се приписват различни диагнози. Това дава основание на възпитатели и преподаватели да препращат децата към медицински специалисти, което е много вредно", каза варненката Анелия Вълчева, която е родител на различно дете от новото поколение. Често пъти зад странностите на това поколение се крие необичаен интелект или талант, който трябва да бъде забелязан и изваден на показ, но това не е толкова лесно, каза Мая Христова от фондация "Децата на бъдещето". Индивидуалният подход и разбирането са основните методи, които могат да "отключат" потенциала на децата, за да се развиват и покажат какво точно могат. Във форума участваха възпитатели и преподаватели от 2 ЦДГ във Варна, едно средно училище, Медицинския колеж и родителски сдружения.
Източник: в. "Позвънете новини"