 © Impact Press Group |  | Ситуацията при железопътните работници може да излезе извън контрол още тази вечер, каза председателят на Синдиката на железничарите в България (СЖБ) Петър Бунев. В момента на много гари работят само началниците на гарите и инспекторите, хората не се чувстват готови да осигуряват безопасността на движението. „Ние вече сме пред обявяването на законна стачка. Това, което се случва, са неконтролируеми, стихийни действия", допълни Бунев, като добави, че ситуацията ще стане още по-лоша и „дори факир не може да излезе лесно от нея".По думите му, редно е новият изпълнителен директор на БДЖ Пенчо Попов да покани синдикалните организации, за да се обсъдят варианти за разрешаване на настоящата ситуация. Петър Бунев обясни, че в момента има ясен антагонизъм между Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и БДЖ, тъй като БДЖ дължи над 60 милиона лева. „Хората от инфраструктурата казват, че не са си взели заплатите, а хората от БДЖ са си ги получили и от инфраструктурата са напълно прави. Хората са заявили липсата на готовност да осигуряват безопасността", обясни Бунев. НКЖИ пък се издържа от тези пари и в момента е без финансиране. Той даде пример с Дунав мост, който се води собственост на НКЖИ и компанията го поддържа, но приходите се събират от Национална агенция „Пътна инфраструктура" (НАПИ). По думите му, голяма грешка е било и разделянето на БДЖ и инфраструктурата през 2002 година.
Той допълни, че синдикатите и работниците очакват конкретен план за действие и график за изплащане на заплатите. „БДЖ е в това състояние от 20 години. Проблемът е в неравнопоставеността на достъпа до инфраструктурата", смята Петър Бунев.
Източник: Агенция "Фокус" |