По думите му, редно е новият изпълнителен директор на БДЖ Пенчо Попов да покани синдикалните организации, за да се обсъдят варианти за разрешаване на настоящата ситуация.
Петър Бунев обясни, че в момента има ясен антагонизъм между Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и БДЖ, тъй като БДЖ дължи над 60 милиона лева. „Хората от инфраструктурата казват, че не са си взели заплатите, а хората от БДЖ са си ги получили и от инфраструктурата са напълно прави. Хората са заявили липсата на готовност да осигуряват безопасността", обясни Бунев. НКЖИ пък се издържа от тези пари и в момента е без финансиране. Той даде пример с Дунав мост, който се води собственост на НКЖИ и компанията го поддържа, но приходите се събират от Национална агенция „Пътна инфраструктура" (НАПИ). По думите му, голяма грешка е било и разделянето на БДЖ и инфраструктурата през 2002 година.
Той допълни, че синдикатите и работниците очакват конкретен план за действие и график за изплащане на заплатите. „БДЖ е в това състояние от 20 години. Проблемът е в неравнопоставеността на достъпа до инфраструктурата", смята Петър Бунев.
Източник: Агенция "Фокус"
Още по темата (13): | |