В последните години в държавата ни се извършва безконтролно строителство, смята Кинарев. Като пример той посочи множеството допуснати строежи в свлачищните зони на Варна. Липсата на ифраструктура активира свличането на земните маси. За 10 години държавата напълно се дистанцира от дейността на главните архитекти, заяви председателят на КИИП. Той добави, че трябва да има по-сериозни и точни разпоредби, когато се дава разрешение за строеж, свързано с харченето на публични пари. Нужно е най-накрая да се промени системата в България и първо да се изгражда инфраструктура, едва след това да се дава възможност на инвеститорите да строят, както и да се сменя статутът на земята.
Въвеждането в експлоатация на новопостроените сгради да се издава реално максимум до няколко месеца след Акт 15, настояват още от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. И сега в Закона за устройство на територията е заложено това да става в рамките на 30 дни. Заради редица спънки с прилежащата инфраструктура обаче това на практика не се реализира, обясни председателят на регионалната колегия инж. Румен Иванов. Има сгради, за които по този начин не се плащат местни данъци, подчерта председателят на камарата инж. Стефан Кинарев. Изоставането на инфраструктурата и прибързаното разрешение за проектиране и строеж довеждат до това, че проектите не могат да се довършат.
Според Румен Иванов има голяма опасност да се допуснат грешки при оценката на проектите за Алея Първа. Той се аргументира с това, че на обекта предстои да се направи сериозно инфраструктурно строителство. В комисията, която ще преценява проектите обаче няма нито един инженер, добави Иванов. Там трябва да се правят големи подпорни стени, канализация и водоснабдяване, трафопостове, кабели високо напрежение. Едва тогава могат да се правят всички останали обекти, допълни инженерът.
Източник: в. "Позвънете"