![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Регионалната библиотека организира лектория, посветена на канадски режисьор | ||||||
| ||||||
На 26 септември в отдел "Изкуство" на Регионална библиотека "Пенчо Славейков" във Варна от 10.00 ч. ще се състои поредната лектория, посветена на творчеството на режисьора и актьора Ксавие Долан и филма му "Мамо". Модератор на събитието e театралният критик и режисьор Елица Матеева. Орсън Уелс дебютира с "Гражданинът Кейн" на 26 години. На същата възраст Ксавие Долан е постигнал пет невероятни филмови откровения, които провокираха гилдията на критиците да определят младия артист от Квебек като режисьор-вундеркинд. "Не съм учил за режисьор, втурнах се в киното, защото още от дете участвах в реклами и в детски сериали. Нямам академично образование и онова, което ме вдъхновява, когато измислям как изглежда живота на моите герои, са поезията, фотографията, модата. Така създавам костюмите, интериора. Режисирането като процес граничи с абсурда, но най-важното е да следваш своя инстинкт, своята интимност. Моите филми са искрени и всеки филм, който създавам е като личен урок и изпитание. Докато снимам постоянно си отговарям на въпросите: кой съм и какъв съм? Във всеки филм създавам между мен и екипа атмосферата на семейство, на съобщност. А мечтата ми е да имам филм, който да въздейства като "Титаник" - това е любимият ми филм. И така всеки път, докато снимам, аз мечтая и се опитвам да направя своя "Титаник", казва Ксавие Долан. "Аз убих майка си"(2009), "Въображаемите любовници"(2010), "И все пак Лоранс" (2012), "Том във фермата"(2013) и "Мамо" (2014) разтърсиха чувствителния зрител с темите си, със специфичната си операторска работа, с присъствието на режисьора като главен герой и изпълнител в част от историите, с усета си към напрежението и красотата, която излъчва страстта, въпреки някои нейни патологични лабиринти. Сравняват емоционалния свят на Долан с Педро Алмодовар и Франсоа Озон, но въпреки общата посока на търсения, между тримата съществува артистична бездна. Долан не е поет на мелодрамата като Алмодовар, а киното му е встрани от романтичния драматизъм на Озон. Долан създава по детски гневни, болезнени и същевременно убийствено сантиментални светове, в които обществото присъства с всички свои оттенъци. Неговият извор на вдъхновение е фобията, изследвана в различни прояви: ксенофобия, англофобия, франкофобия, фобия срещу различната сексуална ориентация, фобия между различни социални прислойки. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg