Ремонтират жп линията Варна-Русе

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
14:58 / 04.08.2011
1271
Водят се преговори и се търсят възможности за ремонт на жп линиите Русе-Варна и Мездра-Горна Оряховица с пари от държавния бюджет и евентуално с кредити с много ниски лихви. Това съобщи в четвъртък Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Жп участъците в Северна България не са част от европейските транспортни коридори и нямат право на европейско финансиране, уточни той. За двете отсечки има готови идейни проекти, в напреднала фаза са преговорите за финансиране. Ще се търсят пари и за участъка Карнобат - Синдел, каза Ламбрев. Той обясни, че с ремонта на тези отсечки ще се ускори пътуването от столицата до Русе и Варна, защото отсечката София - Мездра влиза в проекта за ново трасе София - Видин, а от Мездра към Горна Оряховица ще тръгва ремонтираният път.

Ламбрев присъства на отварянето на офертите за реконструкция на жп линията Димитровград - Свиленград (66 км). Участие са заявили 23 фирми и сдружения, индикативната стойност на проекта е 153 млн. евро без ДДС, по-голямата част от тях от еврофондовете. Относно северните линии Ламбрев обясни, че там също се правят опити да бъдат намерени финансови средства. Това са много важни участъци, но засега приоритет е ремонтът на железопътни отсечки до южните ни съседки - Турция и Гърция, каза Ламбрев. Част от тях са Пловдив - Бургас, както и участъците Септември - Пловдив, разделена на три лота и Димитровград - Свиленград, също разделена на три лота.

"За нас те са най-съществените, за да можем да покрием необходимостите по коридорите на ЕС, които се изискват от нас. Остава ни да направим за следващия програмен период София - Септември, но тъй като там изцяло се минава по ново трасе и ще бъдат необходими много средства, но ние почти сме готови с идейната фаза на проектирането", каза още Ламбрев.

В идейна фаза са завършени проектите София - Драгоман и София - Перник - Радомир. Те също са част от Оперативна програма "Транспорт", но за периода 2014-2020 г. Проектът Димитровград - Свиленград е разделен на три - реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград - Харманли, реконструкция и рехабилитация на железопътната отсечка Харманли - Свиленград, изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и разширяване на съществуващата подстанция в Димитровград.

Железният път Димитровград - Свиленград трябваше да бъде завършен до края на 2010 г. с пари от програма ИСПА. Бюрократични пречки и огромно изоставане принудиха избрания изпълнител италианската "Асталди" да се откаже от проекта, а страната ни загуби над 70 млн. евро европейско финансиране.


Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Варна:
Изписаха от болница децата, пили белина в детска градина във Варн...
Благомир Коцев: Над 2500 бегачи участваха в маратона днес, това е...
Силно земетресение разтърси тази балканска държава
Започва Маратон "Варна 2025", очаква се да събере стотици бегачи
Пасища на цената на златото във Варненско: Съществуването на малк...
Защо писателят Христо Стоянов се отказа от наградата "Варна"


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).