Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Създателят на училището по роботика: Децата ни трябва да владеят езика на технологиите, както ние овладявахме чуждите езици!
Автор: Пламена Николова 11:23 / 16.10.2020Коментари (0)3008
Аз и мои колеги имаме наблюдение, че българските ученици се оказаха доста по-подготвени за дистанционната форма на обучение, спрямо връстниците си от другите държави. Това сподели за Varna24.bg Александър Павлов, съосновател и управител на първото по рода си училище по роботика във Варна, с клонове в цялата страна.  

"Училището по роботика “Robopartans" има за цел да събуди и затвърди интереса на учениците към физика, информационни и комуникационни технологии, математика и като цяло технически науки. Наша мисия е подобряване на обучението в тези области. В училището даваме възможност на учениците да мислят, грешат, създават и да бъдат оригинални. С помощта на реални роботи предоставяме един по-практичен поглед към науката.

Роботиката съчетава програмиране, конструиране, механика, моделиране, математика, електроника и ние ги обединяваме в обща програма която е достъпна и разбираема. Благодарение на нея обучаемите ще станат реални специалисти в бъдеще.

Реализираме академии в цялата страна и разработваме една от най-големите платформи за обучение на ученици в сферата на техническите науки с преподаватели, ученици и родители от над 60 страни по света.

Работата в училището е организирана по възрастови групи. Имаме школи в 11 града в страната и се стараем навсякъде методиката да се спазва. Варненският екип е чисто мъжки. Аз като ръководител и създател на учебното съдържание и главен методист, се старая да обучавам преподавателите, че ценностите ни са учениците да се научат на неща, които ще им бъдат полезни навсякъде. Това е концентрация върху текущата задача, ред, дисциплина, награда, когато си свършиш работата. Можем да се забавляваме и се забавляваме, но забавлението идва, когато работата върви. Когато се "разлигавим“, следва кастрене.

А що се отнася до въпросът дали всички деца имат заложби за това обучение, или амбициозни родители ги насърчават да учат роботика, защото е модерно и перспективно, ние работим с 80-те процента. Учениците, които са си заклети двойкаджии, нямат мотивация и желание да се концентрират, не остават при нас.  Имаме демонстрационни уроци, на които учениците идват, пробват, родителите виждат и дават обратна връзка. Има деца, които наистина не проявяват желание и казват: "Не, това не е за мен!“. Имаме система на подбор. Ние също преценяваме кандидатите и можем да кажем, че даден ученик не е готов за обучението все още. Топ 10-те процента, които са състезателите по олимпиади, можем да ги занимаваме, даваме им техниката, даваме им средствата и те могат да се забавляват, но те почти нямат нужда от преподавател, те могат да учат сами, даже вече са се научили. Ние работим с 80-те процента между тези две крайности. Имаме отворени врати, демонстрация, всеки идва и пробва дали му допада. Има родители, на които им е интересно, има ученици на които им е интересно, те имат някакви очаквания, срещаме ги с нашата реалност и след 4 месеца усвояват основата на езика на роботите и преценяват искат ли да задълбаят в тази посока в следващите три години или ще направят пауза. По този начин имаме свободата да работим в модули, учениците са разпределени по нива на уменията, освен, че са по възрасти. Естествено, че не от всеки става "доктор по роботите“, но е добре да знае, че такова нещо съществува. Искаме да вдигнем техническата грамотност на учениците.

Както казах, роботиката среща множество дисциплини в себе си. Освен всички тях, ние тук учим децата на езика на технологиите. Някога са били важни чуждите езици, но днес новият език, който е важно да владеем, е този на технологиите. Искаме да разчупим "черната кутия“, да я отворим и всеки да може да човърка вътре.  

Реагирахме по време на извънредното положение и създадохме курс, при който заместихме физическите роботи, които нашите ученици тук сглобяват, експериментират с тях, пускат ги в движение чрез компютърни програми, с курс по програмиране, който беше чисто компютърен. Така успяхме да задържим вниманието на учениците и те да се чувстват ангажирани. Предлагахме и роботика за дома, при която децата можеха да си вземат комплекта по куриер, да работят с групата и преподавателя дистанционно. Някои от учениците знаеха платформата, която използвахме, други не.

Колегите споделиха, че българските ученици са били доста подготвени за дистанционното обучение спрямо своите връстници в чужбина.

Ние специално използвахме платформата Дискорд, която учениците използват в свободното си време за игрите и онлайн общуването си, това ги улесни“, коментира Александър Павлов.

Той смята, че изкуственият интелект има много плоскости. Характерно за изкуственият интелект, който е популярен в момента е, че сам си създава правила на базата на информация. Големият проблем при него, е да може да обоснове това, което прави. Бъдещето на изкуствения интелект и близкото бъдеще на роботиката, е партньорски системи, при които човекът работи заедно с машината. Навлизането на изкуственият интелект започва да създава повече професии и повече работа за хората.

"Всички се притеснявахме от четвъртата индустриална революция, която ще остави хората без работа и роботите ще трябва да плащат данъци, за да издържат хората, но това няма да се случи точно така", допълни Алекс.

Повече вижте във видеото!









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Политическо противоборство в САЩ
Лято 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Великден 2024 г.
Избори за председател на БСП
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: