Според Крайчев, по-удачно би било да се разшири пристанището Варна-Запад, където не е проблем големите кораби да влизат. Там съществува и необходимата логистика за приемането и разтоварването на плавателните съдове. Инвестицията за реновирането на Варна-Запад би била с пъти по-малка от тази за терминал на мястото на Максуда.
Още докато е бил зам.-кмет на Община Варна, Свилен Крайчев е получил становища от чуждестранни специалисти, че построяването на нов контейнерен терминал до езерото не е удачно.
Относно информацията, че варненският бизнесмен Красимир Узунов преговаря за новото пристанище, Крайчев коментира, че никой български бизнесмен не би могъл да бъде самостоятелен инвеститор в подобно начинание. "Узунов ли е, Иванов ли е, "Дубай Порт Ауторити" ли е (инвеститорът на пристанището в Констанца) - това няма значение. Важното е да се направи както трябва", каза още специалистът.
На 21 декември във Варна ще се проведе кръгла маса на тема "Бъдещото развитие на пристанище Варна - перспективи и възможности за изграждане на нов контейнерен терминал", съобщи Свилен Крайчев. На форума, организиран от БМК (Българска морска камара) и Министерство на транспорта, специалисти от бранша ще се опитат да се обединят около единно мнение по въпроса за мястото на новия контейнерен терминал. Ще присъстват зам.-министърът Камен Кичев, който отговаря за координацията и развитието на транспорта, Георги Генчев - директор на ДП "Пристанищна инфраструктура", шефът на морска администрация Сергей Църнаклийски, членовете на БАКБА, както и други специалисти в бранша.
Източник: Дарик