Сред основателите на "Хипо" е и Иво, който досега се водел като "дясната ръка" на собственика на "Триумф Такси" - общинският съветник Антраник Шакариян. Именно той преди 4 години създаде своята таксиметрова компания, част от "Транстриумф Холдинг" и за кратко време успя да изгради централата с най-много автомобили във Варна.
Източници на БЛИЦ сред таксиметровите шофьори разкриха, че тримата създатели на новата фирма - Иво, Красьо и Вальо, са привлекли някои от диспечерките на "Триумф", както и една част от шофьорите.
"Имаше по 6 диспечерки на смяна, а днес се оказа, че има само 2. Това създаде технически проблеми, но за кратко. Говори се, че Иво имал около 35 собствени коли, които е давал под наем в "Триумф" и сега всичките ги е дръпнал", коментират източниците ни. И добавят, че тримата отцепници обикаляли пиаците и преговаряли с шофьори от други централи да се присъединят към тях.
Все още не е ясно кога на практика ще заработи новата фирма, нито пък с колко коли ще разполага тя - броят варира от 50 до 200, според различните слухове.
Това, което притеснява всички в бранша, е, че е възможно новата централа да заработи на по-ниски тарифи от приетите към момента. Останалите таксиметрови компании возят на 79 стотинки дневна и 89 нощна. В началото на годината съветниците от транспортната комисия към Общинския съвет във Варна решиха минималните тарифи за километър пробег - 75 дневна и 85 нощна, да бъдат намалени съответно на 60 и 65 стотинки. Голямата част от таксиметровите шофьори в морската столица от всички 5 компании - "Триумф", "Омега", "Ласиа" и "ОК" и "Алфа", са обезпокоени, че новата централа може да пробва да заработи на дъмпингови цени, за да се наложи на пазара.
"Ако това се стане, при всички случаи ще има протести. И ще стане така, че по Нова година във Варна няма да има таксита", категорични са шофьорите. Към момента таксиметровите коли във Варна са около 1800, показват издадените разрешителни от общината.