Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Тунелът под езерото в Белослав ще е дълъг 2 км и дълбок 26 метра! Вижте всичко за проекта
Автор: Пламена Николова 12:32 / 22.05.2019Коментари (2)7219
©
Тунелът под Белославското езеро ще е дълъг между 1,8 и 2 км, а самото съоръжение ще е потопено на около 26 метра дълбочина. Това сподели за Varna24.bg кметът на Община Белослав инж. Деян Иванов.

Според областният управител на Варна Стоян Пасев съоръжението ще разтовари сериозно трафикът и ще привлече нови инвестиции в областта:

"Проектът за тунел под езерото е във връзка с плана "Юнкер". Ще дам повече подробности въобще за плана "Юнкер" и защо повечето общини и областни управители не са се спрели на него. Планът "Юнкер" е кредитна линия и това е една от причините да не е толкова атрактивен за бенефициенти. Планът обаче позволява безплатна и безвъзмездна помощ за обществени организации, общини, областни управители и министерства. Мисля, че сме напипали нишката за поредния проект, за който успяхме да пробием на европейско ниво. Въпросът е, че след като получим тази безвъзмездна помощ, трябва да се намерят инвестиции за осъществяването на всички тези добри идеи. Правим всичко възможно да живне целият Североизточен регион и всичко, което правя е в тази насока. Благодарни сме на правителството, че магистрала "Хемус" е с приоритет.   

Това е много важно, без инвестиции в инфраструктура няма как да привлечем интереса на инвеститорите. Знаете,че това езеро и прехода през него се осъществява само през Аспарухов мост. Идеята е да се направи втори или трети алтернативен подход, защо не и тунел.

След всички одити и изследвания, ще стане ясно дали това е рентабилно. Точно там е мястото, където е най-тясната част на канала. Това ще облекчи изключително много трафика. Знаете, че Община Белослав е разположена от двете страни на варненското езеро. Има чисто административни пречки и трудности за хората. Трябва да обикалят през пристанище Варна, 20-30 километра, или да изчакат ферибота, който за момента е редовен. При условие, че тук са дошли представители на фирми, които работя с тази програма, говори за това, че е рентабилен този проект. Тепърва ще стане ясна инвестицията, която ще е нужна за реализирането на проекта. Имаме заданието, парцелите са предварително обследвани. Проектната готовност и самият проект ще даде яснота за размера на нужната инвестиция", каза за Varna24.bg областният управител Стоян Пасев.

"Ползите от една такава връзка между северния и южния бряг на гр. Белослав са по-добро предвижване и по-голям комфорт за гражданите и за бъдещите инвеститори, за бизнеса, тъй като това сега е възпрепятствано от една фериботна връзка, която е с график.  

Това е съоръжение, което е машина. От производството му през 2000 г. до ден днешен тази машина не е гасена. Едно такова съоръжение би облекчило трафика. В годините, това което сме изследвали сочи, че трафикът и пътнокопотокът са се увеличили драстично. Неминуемо с привличането на инвеститори и изграждането на нови предприятия на територията на Община Белослав, тъй като географията на района е такава, започва да се натоварва този пътен възел. Поради тази причина преди около три години съвместно с областна управа започнахме да водим разговори за преодоляване на това препятствие.

Плавателният канал е изкуствен. Направен е през 60-те години, като свързва Варненско и Белославско езеро и разделя града на две части. Тунелът, който сме изследвали и бил бил инвестиция в бъдеще, е с дължина приблизително около 2 км, като той трябва да преодолее водно огледало, което е 268 м, а самият тунел се предвижда да бъде с дължина около 700 м.  

За някои хора може да звучи в сферата на фантастиката, но такива тунели има много изградени по света. Има няколко способа за изграждането на съоръжението, като един от тях е чрез готови бетонови елементи, които се правят на сушата и след това се потапят в траншеен изход, който е на дъното на канала. В момента плавателната дълбочина на канала е 14,5 м, като има предвиждане до 17.5 м, а осигурителната дълбочина трябва да е 6 м от тавана на тунела до дъното на канала, което означава около 26 метра ще бъде потопено това съоръжение. Необходимият наклон, за да влязат автомобили и хора в него, е около 5,5 %, което означава, че ако се спази този наклон дължината на тунела става около 1,8 км. Това, което е обследвано при нас е да се реализира проекта само по общински улици, да не се налага отчуждаване на имоти. Има успоредни улици, които не са толкова натоварени и могат да бъдат направени като пътна връзка към автомобилния подход. Така, че не е нещо невъзможно. Изследвали сме няколко технологии, въпрос на проектантско решение как ще се постъпи. Проектирането на канала ще отнеме около две години", обясни кметът на Белослав инж. Деян Иванов.

Повече вижте във видеото!









Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 24.05.2019 г.
+1
 
 
Само тунел под езерото нямаше. рџ?Ѓ
Aнонимен
на 24.05.2019 г.
0
 
 
Ще стане -ама след 50 години - 10 години се пинкате и разправяте масали - а тунел под Шипка така и няма - в други държави - щяха да го направят за месеци- само крадете и лъжете - къде ви е прословутата " магистрала " Хемус - каквото направи бай Тошо - това е - и него не можахте да опазите - сума и пари минаха през ръцете ви - ами някой освен вас знае ли нещо за "магистрала " ЧЕРНО МОРЕ - дълга от центъра на Варна - до разклона за квартала на Варна - Галата - общо 5 - 6 км. - къде са магистралите - Варна - Добрич .Варна -Русе . Варна -Дуранкулак .Варна - Бургас -куде са бе лапачи - тишина-няма какво да кажете -или ако нещо кажете - ще гледаме дали е изгряло слънцето .
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
Общината недоволна от спирките
ДЮШ на ПФК Черно море
Прокуратура и МВР влязоха в офисите на Васил Божков
Санирането на сградите
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справи общината с почистването на снега?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2008 - 2019 Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: