 © Varna24.bg | Преди "Градски транспорт" да поеме обслужването на всички автобусни линии във Варна, печелившите линии са били обслужвани от частния превозвач "Транстриумф", а периферните и нерентабилните - от общинската фирма. Това разкри кметът на Варна Иван Портних.В подкрепа на това твърдение кметът изтъкна и цифри. Колите на "Градски транспорт" са навъртали за година 7 милиона километра пробег, или два пъти повече от "Транстриумф". Частната фирма обаче е реализирала два пъти повече приходи, посочи Портних. Той обяви, че след като "Градски транспорт" пое обслужването на всички линии през май, приходите на общинското дружество са се увеличили "изключително сериозно".
Първоначалните анализи показват, че с увеличените приходи "Градски транспорт" ще може едновременно да покрива натрупаните стари задължения в размер на около 5 милиона лева, да обезпечава дейността си и да инвестира в обновяване на автопарка.
Предстои прецизиране на вида на автобусите, които обслужват някои линии, тъй като някои от маршрутите се обслужват от по-големи от нужното возила. С промяната обслужването ще стане по-рентабилно и общественият транспорт ще може да обхване повече зони.
След като през май "Градски транспорт пое обслужването на всички автобусни линии, в общинската фирма са преминали на работа голяма част от шофьорите от "Транстриумф". Има обаче недостиг на кондуктори и контрольори, обяви кметът.
Новата билетна система ще заработи след като приключи фискализацията на устройствата, отбеляза Иван Портних, без да посочва конкретен срок.
След пускането на автоматизираната система за продажба на билети, за известно време тя ще работи паралелно с кондукторите и контрольорите, докато варненци свикнат с нововъведенията.
Със средства от "Региони в растеж" ще се разшири обхватът на системата за осигуряване на приоритет на превозните средства на масовия градски транспорт. Ще се увеличи и обхватът на системата за информация на пътниците в реално време.
Над 5 милиона лева са заложени за закупуване на нови автобуси.
Източник: Дарик |