"Не трябва да се бъркат понятията интегрирано образование с включващо образование. Децата с различен тип увреждания действително могат да посещават училище или детска градина, което обаче означава само, че са интегрирани. Да бъдат реално включени в образователния процес обаче, е по-трудно. Трябва да им се обърне малко повече внимание, а и подходите към тях са по-различни. Затова е много важно учителите да знаят какво да правят в такива случаи", каза Веселина Василева, координатор на проекта.
Според нея има тенденция в детските градини децата с увреждания да бъдат приемани по-лесно, отколкото в училищата. Напоследък обаче се работи в посока промяна на това положение.
"Има родители, които не желаят децата им да учат на едно и също място с техен връстник, който има някакво увреждане. Те са на мнение, че техният син или дъщеря могат да копират поведението на другото дете. Много изследвания сочат обаче, че тези притеснения са неоснователни", обясни още Василева.
По проекта е създадена и ресурсна библиотека с материали, които да подпомогнат учителите в тяхната работа.
До момента по проекта са се подложили на практическа подготовка 20 преподаватели, а още 348 са участвали в т. нар. каскадни обучения, включващи дискусии, лекции и др.
Източник: в. "Черно море"