Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варна и Бургас са най-успешните летища на концесионера Фрапорт на 4 континента
Автор: Екип Varna24.bg 14:51 / 29.11.2016Коментари (10)4313
© Varna24.bg
Вече 10 години концесионер на летищата във Варна и Бургас е "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Концесията е за общо 35 години, а 2016-та година е била най-успешната за двата аеропорта. Нещо повече - за последната година летищата във Варна и Бургас са най-успешните сред всички 25 (по ръст), които Фрапорт притежава на 4 континента. Равносметката направи в интервю за Дарик главният изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" Улрих Хеппе.

Инвестициите в двете ни морски летища са за над 350 млн. лв., обслужени са 300 000 полета, посрещнати са повече от 35 милиона пътници... Повече от 100 авиокомпании изпълняват чартърни и редовни полети до над 150 дестинации в Европа, Азия и Африка. Над 190 млн. лв. са платени на държавата - концесионни такси и данъци за целия период до момента.

Повече от 900 български и чужди компании са участвали в инфраструктурни проекти на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД за първите 10 години на концесията.
Близо 4 милиона лева са инвестирани в обучения на служителите.

А ако багажът на всички пътници, обслужен на двете летища за 10 години, се подреди в линия, ще обиколи земното кълбо.

Най-новият инвестиционен проект на компанията е рехабилитация на пътека за рулиране "А"(алфа) на летище Бургас. Това е причината през зимния сезон летището на южния морски град да е затворено, като полети се изпълняват само от и до Варна.

Камък от строежа в Сарафово бе поставен в капсула на времето, която беше церемониално заровена на варненския еърпорт. В капсулата има бизнес план за следващия четвърт век, както и послания до бъдещия персонал на Фрапорт.
Какво точно е съдържанието на капсулата ще разберем след 25 години, когато изтича концесията на двете летища.

Самият Улрих Хеппе призна, че тогава ще бъде на 70 и със сигурност ще присъства при отварянето на посланията. "В най-добрия случай ще живея в България и няма да има нужда да пътувам до Варна", добави той.

Улрих Хеппе рекламира страната ни не само в родната си Германия, а и навсякъде, където участва в туристически изложения и конференции. Казва, че България е прекрасно място за туризъм - не само заради природата и културно-историческите си забележителности, а и заради сигурността, с която Турция и Египет например не могат вече да се похвалят... Това е и една от причините за повишения трафик на летищата в България през 2016 година. Заради безопасността, с която се слави страната ни, се очакват отлични резултати и през следващите години.

Рекордът за брой обслужени пътници на летище в България за едно денонощие е постигнат на летище Бургас през лятото на 2016 година, когато само за ден са обслужени 39 836 пътници.

 









Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 30.11.2016 г.
0
 
 
Това лято летях... Ами страхотно е станало летището.
Aнонимен
на 30.11.2016 г.
0
 
 
Родното Черноморие е магнит за туристите и е хубаво че Варна и Бургас вече имат модерни европейски летища..
Aнонимен
на 29.11.2016 г.
0
 
 
Абе коментатори - защо пишете глупости. Я питайте хората, които работят/са работили на летищата дали преди беше по-добре или по-зле. Ами да ви кажа - заплатите преди 10 години бяха ПО-ВИСОКИ отколкото сега. Персонала беше повече и по-качествен. Летище Бургас беше на печалба и не трябваше изобщо да се отдава на немско-варненските мошеници.
0
 
 
Тоя пък какво прави с куфара на борда?рџ?ѓ
0
 
 
"Инвестициите в двете ни морски летища са за над 122 млн. лв."-Чистата печалба на Летище Бургас на сезон беше 25 млн. лв,а на Варна около 20 млн.Сега да посмятаме 35 г. по 45 млн.(сега е повече) печалба са 1.575 млрд. Да речем ,че направят още 120 млн. инвестиции плюс 250 млн. първоначално платена такса са 500 млн. Иначе казано 1 млрд. плюс за периода.Доста добра печалба.Все още остава загадка, защо бяха дадени на концесия, докато бяха на супер печалба и реновирането на летищата можеше да се направи от самите тях и да останат достатъчно пари за бюджета на държавата,вместо една компания да печели безогледно.
Aнонимен
на 29.11.2016 г.
0
 
 
Факт е че през последните няколко години летищата по Черноморието наистина претърпяха позитивна промяна и вече са на европейско ниво
Aнонимен
на 29.11.2016 г.
0
 
 
Когато има умни инвестиции се виждат резултатите. Като се сещам преди какви бяха тези летища се чудя как изобщо се изпълняваха някакви полети. Ще е хубаво да се организират и да направят Варна и Бургас целогодишна туристическа дестинация, но това разбира се трябва да го съгласуват с общините.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Кабинетът "Денков - Габриел"
Лоша инфраструктура във Варна
Влизането на България в Шенген
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: