Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варна остана без един от най-полезните си центрове за административни услуги
Автор: Пламена Николова 11:25 / 29.10.2018Коментари (2)10160
Варна и варненци останаха без един от най-популярните си и полезни центрове за обслужване на клиенти, този срещу Стоматологията, научи Varna24.bg.

Там в продължение на 14 години жителите на морската столица получаваха "на едно гише" комплексни административни услуги, плащаха бързо и удобно сметките си, което им спестяваше време, нерви и средства. Ето какво споделиха за медията ни от организацията, осъществявала тези услуги дълги години:

"Сдружение "е-Регион Варна“ е създадено в изпълнение на Меморандум за взаимодействие и дългосрочно сътрудничество, иницииран от областния управител и подписан от 54 институции.

На базата на Меморандума през 2004 г. е регистрирано Сдружение с нестопанска цел – "Е-регион Варна". Членове на сдружението са община Варна, областна администрация Варна, окръжен съд Варна, Варненски свободен университет, "Информационно обслужване“ АД – клон Варна и др. Сдружението си поставя като основна задача – изграждане на интегрирана информационно-комуникационна и управленска среда с участието на административните структури за по-добро административно обслужване на гражданите и фирмите.

След регистрирането си сдружението създава Център за услуги и обучение. За функционирането на центъра е предоставено помещение от областния управител, община Варна е предоставила технологична възможност за изнесени услуги, а "Информационно обслужване“ АД е осигурило техническа и софтуерна подкрепа за реализация на проекта чрез създаването на мрежата "Варна“", разказа за медията ни Олег Терзиев, председател на сдружението.

При създаването на центъра, отделните институции не можели да кандидатствам сами за финансиране, затова се стига до създаване на сдружението, което в продължение на тези години облекчава варненци. 

"Вместо клиентът да посещава различни администрации за да заяви услуга, да получи информация или да плати свои задължения това се извършва от служители на центъра. Служителите на Центъра посредничат за извършването на различни видове административни и комунални услуги и информация за тях, дават консултации, приемат заявки и поръчки за специализираните услуги.

В центъра се попълват декларации по чл.14 и чл.54 от ЗМДТ; попълват се искания за издаване на удостоверения за данъчни оценки и др., приемат се се входират на декларации и искания – чрез директен достъп до системата за местни данъци и такси на общината; плащат се такси за платените услуги – чрез директен достъп до системата за местни данъци и такси на общината, както и самите данъци и такси; предоставят се заявените удостоверения за данъчни оценки и др.

Освен това центъра предлага във времето всички услуги към Агенцията по геодезия, картография и кадастър, както и всички услуги към МВР, съдилища, банки и плащането на битови сметки. 

И така благодарение на добрата съвместна работа с институциите, "Е-регион Варна“ в продължение на 14 години развива успешна дейност за комплексно административно обслужване с над 20 вида услуги на "едно гише“, като в същото време не ползва дотации и помощи от държавните структури и се издържа само от приходите от извършените услуги.

Само през 2014 година са обслужени 58 394 клиенти и е реализиран оборот за 2 235 631 лв. 

През 2017 г. кадастъра обаче въпреки 10-годишния договор, отрязали връзката с организацията без да дадат причина за това. 

Общината също отряза връзката с местни данъци и такси, без логично обяснение, затова спираме да работим и закриваме дейността си", обясни още Олег Терзиев. 

"Бяхме при кмета и той каза, че е добре да продължим работата с общината и той е "за" това", но за съжаление подчинените му служители не се вслушаха в тази препоръка. Така на практика стигнахме до затваряне на офиса, с което са ощетени варненци, които сега ще обикалят дълго с колите си, защото няма къде да паркират, ще се редят по опашките в отделните институции и ще трошат нерви и средства за всеки необходим документ. Най-важното обаче е, че всички тези институции, в които ходят гражданите, не правят консултации. Там като занесеш грешен документ и те връщат, а ние консултирахме хората и те бяха доволни", допълни още Олег Терзиев.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 29.10.2018 г.
0
 
 
Много, много жалко! Вместо бюрократите да взамат да се поучат от практиката на колегите си от този офис, те ги принуждават да се самозакрият ?! Настоявам и умолявам Кметът на Варна да вземе ОТНОШЕНИЕ по този случай!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Газови доставки
България в еврозоната
Грипна епидемия обхвана страната
Кабинетът "Денков - Габриел"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: