Новини

Институции
Други
Читателски
Варненче след първи ученически лагер: Бях в "Сървайвър", борих се за живота си!
Автор: Пламена Николова 10:53 / 25.07.2022Коментари (28)48326
©
Илюстрация
10-годишно варненче сподели за Varna24.bg емоционален разказ и впечатления от  своя първи ученически лагер, а разказът ще ви развесели, но и накара да се замислите за обслужването в базите, които посрещат деца през лятото.

Групата от деца на възраст между 8 и 14 години тръгва миналия понеделник за Пампорово, а хотелът, разбира се, изглежда като чудна примамлива дестинация на снимките. Стаите са резервирани още в края на май и малчуганите с трепет очакват приключението с нагласата, че ще плуват в детски басейн, ще тичат на воля по огромната поляна, ще се радват на комфорт в стаите и на вкусна храна, приготвена спрямо техните потребности.

Малчуганът, който не е делен от семейството си до момента, и може да попадне в графата на типичните градски деца, привързани към лаптопа и играта в парка, тръгва силно натъжен от раздялата, но с трепетни очаквания от петдневния престой сред природата. Публикуваме само част от впечатленията, споделени с родителите със сълзи на щастие от завръщането. Разказът е по детски спонтанен и няма претенции да описва обективно картинката, но това ще остане като спомен в мислите на варненчето, което категорично заявява, че повече никога не иска да ходи на лагер.

"Щастлив съм, много съм щастлив, че се завърнах...Жив при това! Пет дни съм се борил за живота си. Това беше "Сървайвър", не почивка. Повърнах още при тръгването, добре, че класната ни спасяваше всички от повръщането и раздаваше торбички. Не искам да се кача повече на автобус. Чувстваш се като в клетка на колела, от която не можеш да мръднеш, докато не спре. Бях толкова тъжен, че нямах сили да си премъкна багажа като слязохме. Не посмях да хапна, защото се страхувах, че пак ще повърна. Заспах най-рано от всички. Не смеех да кажа на мама колко зле се чувствам, за да не я тревожа. Спахме с приятеля ми на един разтегаем диван, но бях толкова уморен, че това нямаше никакво значение.

Първият ден сутринта бях вече добре и радостен, че ще отидем на басейн. Знаеш, тренирал съм плуване две години. Обаче басейна беше толкова дълбок и малък, че нито успяхме да поиграем, нито да плуваме, настана блъсканица, добре че имаше поне спасител, за да не се удави някой. Всички бяхме разочаровани, имаше деца, които не умеят да плуват и изобщо не посмяха да влязат в басейна. Хапнах малко сиренце, миришеше странно. После играхме на поляната и се подготвихме за поход до някакъв водопад. Там, ако знаех какво ни очаква...Разбита стръмна пътека, много гадини, отвсякъде ни връхлитаха и вървяхме, вървяхме с часове... Паднах по пътеката, виж ми пораженията /показва охлузените си крачета/. Мен ме е страх от високо, но трябваше да стигнем до другия водопад, за да видим забележителностите. Вече искам само на картинка да гледам такива неща. Госпожата каза на мама, че вървя до нея "кахърен". Вярно е, бях последен на опашката с едно момиченце от моя клас, едва се домъкнахме обратно до автобуса.

Реших, че съм се спасил със завръщането, но се оказа, че още има мъки за тоя ден. Решиха, че ще ни водят на дискотека. Нали вече сме големи. Обаче бях слънчасал, изнервен, гладен, защото кебапчетата им бяха от фризера, царевицата също студена, добре, че мама ми сложи солети в раницата и имаше хляб. Издържахме в шок два часа в тая луда дискотека и класната се смили, прибра ни по стаите тия дето не понасяме децибелите и ужасните светлини, които те заслепяват.

Да не пропусна да спомена, че и телевизията ни беше проблемна. Помолихме леличката на рецепцията да ни помогне, защото дистанционното не работи. Тя ни обърна гръб, игнорира ни. Каза, че има друга работа. Не разбрах каква точно, нямаше хора да чакат за настаняване.

Добре, като няма телевизия ще играем на поляната. Сложили бяха и малък батут. Ама като се качихме много деца и като започна едно блъскане, ритане, удряне. Ето, виж ми пораженията.../показва охлузените лакти/.

Вечерта решихме,че ще си направим детска дискотека с една колонка на открито. Дойде някакъв дебел чичко от хотела и се развика. Имало и други гости, пречели сме. Започна да ни обижда, щял да извика полицията да ни накаже, а полицията щяла да се скара и на родителите ни. Госпожата ни отново се спусна да ни защитава и пази от този лош човек, ние на никого не пречихме.

Най-щастливият ми ден беше последният. Познай защо? Защото си събирахме багажа. Какво очакваш - тризвезден хотел. Това е положението...Но се чувствам все едно съм се борил за живота си пет дни. Лагер ли? Не, благодаря!", завършва с усмивка разказът си малчуганът.

Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 28.07.2022 г.

Хора стига с това "Едно време". живеем в настоящето и това което сте прочели е така. Никой не се интересува от децата, а те копират нашето поведение и това което виждат по телевизията и нета. Много хотели печелят от такива лагери. Пускат фалшиви условия за деца и родители и знаят, че като си вземат парите и да се оплаква някой - кой ти вярва на дете. Грозно и жалко. За децата трябва да има подходящи условия за почивка и игра.
на 26.07.2022 г.

Не ,че не е подготвено,а обстоятелствата са такива,че и възрастни ще се възмутят.тали сме ние,не се уважаваме,не сме обучени за тури за ма,за толерантност.готовии сме само какви пари ще паднат!Така е и в болници,санаториуми,детс.заведения,старчески домове.Трябва професионална подготовка,търпение,разбиране.
на 26.07.2022 г.

Смятам, че това дете не е подготвено за жвота и когато навлезе в него, ще е вечно в Сървайвър
на 26.07.2022 г.

Всеки гледа от своята камбанария. Ако беше вашето дете , дали щяха да са това вашите коментари? Едно обещават за лагера, друго намират там децата. На всеки може да се случи...
на 26.07.2022 г.

Лигавщини! Хората са искали да им покажат нещо истинско и красиво, но нали е по-лесно да лежиш на дивана и да бивеешв измисления сисвят! И мама сигурно е била много възмутена, че са изтормозили детето.
на 26.07.2022 г.

Значи, другия лагер 5 дена в Пирин - от хижа на хижа. Да видят какво е "сървайвър". Въпреки, че се съмнявам, че автора сериозно е украсил. Със сигурност проблема е бил липсата на време за телефони.
на 26.07.2022 г.

Както казва в началото,дете на игрите и телефона.Кекльо
на 26.07.2022 г.

Мили хора защо сравняваме децата с сдно време,всичко с времето, че дори го обиждате,аз самата виждам огромна разлика между мойте деца и внуците но неги упреквам , моята внучка бяха в Банско,много красив и привлекателен хотел,за закуска кържени картофи, за обяд полу сварен ориз и за вечерта пак картофи и това три дни,децата лиса виновни или тези от хотела наваксват загубеното от кивита ,при това че са платили по250 или280лева мисля че беше,ходили до някакъв магазин да си купуват храна, та така че децата не са виновни още повече да ги обиждаме,това е мое мнение !
на 25.07.2022 г.

Боже, добре че махнаха казармата, иначе и мама трябваше да ходи с него.... Едно време спяхме по 15-20 деца в една стая, на етаж - една тоалетна.....топлата вода и банята бяха мираж в липсваща пустиня.....(имаше лагери и в училища, по време на лятната ваканция) Но бяхме щастливи и здрави и искахме пак, и пак, и пак, ако можеха родителите ни да си го позволят, разбира се. Нямаше магазини на "две крачки", каквото ти сложат, това ядеш - претенциите на пазара. Хора, възпитавайте децата си да бъдат по-самостоятелни! Утре вас може да ви няма, когато отрочето ви трябва да се изправи срещу живота си.
на 25.07.2022 г.

В зрелият комунизъм, когато бях в четвърти клас, ходих на първият си пионерски лагер. Направо концлагер. Две седмици ми се сториха две години. Ставане в 6:30, физическа зарядка, казармена закуска в 7:00, Глупави игри на една поляна.12;00 отвратителен обяд. Мотаене по разни тъпи забележителности. Гадна вечеря в 18:00 и лягане в 21:00. Всички дивееха по стаите и не можех да заспя по - рано от полунощ. Отвратително.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Григор Димитров в турнири през 2024 година
Бюджет 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Тестват новите сирени за ранно предупреждение
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи

Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията