Варненци продължават да се жалват от мобилните оператори
377 жалби и сигнали са получени в Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ във Варна през първите два месеца на годината. Това каза директорът на дирекцията Илиян Станоев. Най-висок остава броят на жалбите към мобилните оператори. В края на годината влязоха в сила промените в Закона за електронните съобщения, но тези промени не важат за вече сключени договори с мобилните оператори.
"Законът влиза в сила след датата на неговото обнародване и няма сила назад във времето", коментира Станоев. Много от потребителите се жалят именно във връзка с това и в много от случаите потребителите имат основание. Техните жалби се пренасочват към компетентния орган или Комисията за регулиране на съобщенията. В регионалната дирекция постъпват жалби към мобилните оператори и от друго естество.
"При сключване на договор с мобилен оператор се предоставя телефонен апарат. Когато се получи повреда на апарата, който е в гаранция, потребителите се жалят, че по отношение на рекламацията търговецът не е обърнал внимание", каза Илиян Станоев. Тогава Комисията за защита на потребителите се намесва и в повечето случая се стига до удовлетворяване на предявените рекламации.
Част от жалбите и сигналите, постъпили в дирекцията през първите два месеца на годината, са свързани с рекламации на стоки и услуги. Най-често дребни ел. уреди, облекла и обувки.
Източник: Радио "Фокус"