

Във Виница с ерготерапия учат деца с проблеми в развитието да са самостоятелни | ||||||
| ||||||
Това обясни ерготерапевтът Венцислав Николов, който работи в Центъра за ранна интервенция и рехабилитация към Дома за медико социални грижи за деца - Варна. Чрез игри и различни занимания той помага на децата да преодолеят затрудненията, които изпитват в ежедневието си. "Естествените дейности на едно дете са основно играта и личната грижа. Понякога то не може да се справи с тях поради двигателно или сензорно увреждане. Ролята на ерготерапевтът е да оцени функционалните умения на детето като билатералната координация (между двете половини на тялото), моторното планиране, функционалния захват, поза на тялото и баланс. На база на събраната информация, той изготвя план за интервенция като крайната цел например е детето да играе с определена играчка, използвайки подходящ захват и сила, или да облича блуза с дълъг ръкав като промушва само ръцете си", разясни Венцислав Николов. Той коментира, че ерготерапията е важна част от медицинската рехабилитация, която цели да подпомогне детето да извършва самостоятелно ежедневните дейности чрез развиване на сензомоторните му умения, обучение в използване на помощни средства и адаптиране на дейностите към възможностите на детето. Ерготерапевтът сподели и конкретен случай от практиката си. "Наскоро започнах работа с дете на година и осем месеца с изоставане в нервно-психичното развитие и с аутистични черти. То не можеше да изкачва стълби, не се интересуваше от предметите от заобикалящата го среда. След две седмици терапия, включваща сензорна интеграция и тренинг на моторното планиране, детето започна да се качва само по стълби, макар и леко несигурно в движенията си. Вече проявява интерес към играчки и изразява радостта си, докато играе", разказа Николов. |

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!


За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg