Зачестяват потребителските жалби срещу мобилните оператори във Варна

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:06 / 12.01.2011
804
През последните месеци зачестяват жалбите на потребители, подадени в регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите (КЗП) във Варна, относно работата на мобилните оператори. Това съобщи Илиян Станоев, директор на регионалната дирекция. 

Той припомни, че по отношение на мобилните оператори компетенциите са разпределени между КЗП и Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/. Много често потребителите се жалват, че са били подведени или излъгани от служители на компаниите, за да сключат договори със съответния мобилен оператор. Потребителите разбират, че са подведени, когато се опитат да прекъснат отношенията си с оператори или по-други причини.

Илиян Станоев коментира, че в тези случаи комисията не е компетентна да предприема реални действия, защото проблемът може да бъде решен единствено в съда. Призивът към потребителите е да не се предоверяват на търговските консултанти и да не бъдат наивни. 

"Когато се подписва един договор, това е волеизявление на две страни. При подписване на договор потребителите трябва да са запознати с всички клаузи към него преди да вземат своето решение. След полагане на подписа потребителят заявява, че е съгласен с условията в него и само със спор в съда може да се докаже твърдението, че е бил подведен", коментира Станоев. 

Той припомни, че множеството жалби и сигнали, подадени в регионалната дирекция през 2010-та година, говорят за повишаване на потребителската култура на гражданите. Но потребителите трябва да знаят, че за да ползват правата си, трябва да са изпълнили задълженията си като потребители.

Съществен проблем при предявяване на рекламация може да се окаже това, че потребителят не пази платежния документ, с който е закупил стоката или услугата. Много често в комисията се жалват граждани, че искат да предявят рекламация за дадена стока или услуга, но това им е отказано от търговеца. 

При последвалите проверки често инспекторите установяват, че търговецът е отказал рекламация заради липса на платежен документ. В този случай комисията е безсилна да реагира и потребителят губи правата си, защото не е запазил платежен документ, коментира Станоев.


Източник: Радио "Фокус"

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Варна:
НАП с важна информация за дирекцията си във Варна
Както Varna24.bg предвиди: Местният парламент във Варна е недовол...
Зам-кмет на Варна участва в градски еко-фестивал под надслов "Все...
Тази важна професия празнува във Варна
Варненски съд отсече: 7 години затвор за мъж, отвлякъл партньорка...
Любим учител от Варна е вицешампион в най-голямото куиз състезани...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).