 © Varna24.bg | Задоволително е състоянието на железопътната линия Русе-Варна в момента, каза за радио Варна инж. Иво Янакиев, председател на Управителния съвет на Национално сдружение - Общество на инженерите по железен път. Линията се нуждае от модернизация, а спешните участъци са по цялото протежение от Каспичан до Русе. За тях е планирано модернизиране по програмата на Национална компания железопътна инфраструктура, но до момента не са намерени средства. Трябва да бъдат обновени всички системи засягащи железния път, контактната мрежа, осигурителна техника и управлението на движението на влаковете, каза още Янакиев. По експертни оценки за модернизацията са нужни около 8 милиона лева на километър, а линията е с дължина 220 километра от Русе до Варна.Инж. Иво Янакиев каза още, че през последните 10 години у нас се реализират нови проекти за модернизация на жп-линиите с пари от държавния бюджет и най-вече с европейски средства. С пари от ЕС се ремонтира отсечката от гара Септември до Свиленград, която ще бъде завършена до края на тази година. В този участък влаковете ще се движат със скорост от 160 км/ч., а пътническия и товарен жп-превоз ще са много по-надеждни. В момента се модернизира отсечката Пловдив-Бургас. За Източна България в полезрението на компанията до 2020 година попада единствено отсечката Русе-Варна.
Конференция посветена на 150 години от откриването на железопътната линия Русе-Варна се провежда днес във Варна. Организатор е Управителният съвет на Национално сдружение - Общество на инженерите по железен път, а във форума участват кметове на общини и управители на области, през чийто територии преминава жп- линията. |