ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Зам.-кметът Диан Иванов: Има силен натиск върху одиторите на търговски дружества, дори и заплахи за съдебна разправа с тях | ||||||
| ||||||
Той допълни, че над някои от ръководствата на общинските дружества има плътен политически чадър. Причината е, че те са назначавани от предходния Общински съвет, доминиран от партия ГЕРБ, а сега същите съветници са и в настоящия съвет и защитават ръководствата на тези дружества, каза Иванов. Той, заедно със заместник-кметовете по финансите Христо Рафаилов и по обществения ред Илия Коев, предоставиха информация за одитите на общинските дружества, които кметът Благомир Коцев възложи да се направят от звеното "Вътрешен одит" в Общината. Одитите касаят всички 16 общински търговски дружества, чиито принципал е Общинският съвет. Проверки вече са възложени в седем от тях, като целта е преди началото на бюджетната 2025 година общината да разполага с пълна информация за реалното им състояние, обясни Иванов. По думите му, проверките се възлагат поетапно за конкретни дейности или процеси. Иванов съобщи още, че днес кметът Благомир Коцев е възложил одит по отношение на новите електробуси – има ли извършени разходи за резервни части, отговарят ли на истината твърденията, че част от новите зарядни станции не работят, както и че "Градски транспорт" не разполага със софтуер за диагностика на автобусите. За този одит ще се наеме и външен експерт по транспортна дейност, тъй като нашето одиторско звено е от икономисти без техническа специализация, обясни Иванов. За общинските дружества "Пазари" и "Градски транспорт" вече е сезирана Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ), стана ясно на брифинга. Заместник-кметът Христо Рафаилов добави за "Градски транспорт", че дружеството не е внесло в общинската хазна близо 440 000 лв. за период от 10 години - половината от приходите си от наеми, което по закон трябва да прави. Приемането на икономическата рамка за 2023 г. е станало с 4-месечно закъснение. Ръководството не е осигурило продажба на превозни документи в автобусите от водачите им, както и не е осъществявало предварителен контрол при обществените поръчки за закупуване на горива, което е задължение по ЗОП. Към момента на одита в дружеството не са актуализирани правилата за планиране, възлагане, мониторинг и контрол на обществените поръчки, посочват още инспекторите. Общинското дружество "Пазари" е събирало приходи от имоти, които не притежава, показва вътрешният одит. В капитала му са апортирани само два имота - Колхозният пазар и Пазар "Чаталджа", а са събирани наеми от още осем търговски площадки. Предстои да се установи какъв е размерът на събраните приходи, кой и как ги е администрирал и какъв период обхваща цитираното нарушение, каза още Иванов. Сред одитираните дружества е и Дворецът на културата и спорта. Там някои от наемателите са плащали суми под минималните, определени със заповедта на изпълнителния директор. Начислените отстъпки от наемите не са регламентирани в договорите като процент, в редица случаи цените са били определяни "по договаряне", което е нарушение на закона. Засечени са още нарушения в провеждането на обществени поръчки, при изплащане на възнаграждения, в това число и на директора, който е получавал шест МРЗ плюс две за членство в Борда на директорите на месечна база. Практиката е преустановена след година и половина прилагане, стана ясно на брифинга. Одитът в общинското дружество "Ученическо и столово хранене" ЕАД показва несъответствия и нарушения в крайните цени, менютата, енергийните стойности. В договорите за обществени поръчки в крайната цена се начисляват и разходи за акцизи, такси и мита, като за услугите се дължи само ДДС, допълни Иванов. Има и търговски дружества, в които звеното "Вътрешен одит" към Община Варна никога не е правило проверки или е правило такива много отдавна, посочи зам.-кметът Иванов. Причината е, че звеното се състои само от четирима инспектори, включително ръководителят, а одитите следва да се правят в 136 второстепенни разпоредители с бюджетни средства, в т.ч. и в общински дирекции. Информацията от одитите ще бъде публично представена, тъй като политиката на кмета Коцев е прозрачно управление, допълни Диан Иванов. Той припомни, че това е причината и Община Варна да обяви пазарни консултации за външни независими одити. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 25.10.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
ГЕРБ-Варна с атака срещу ПП – ДБ и кмета Коцев
08:24 / 14.11.2024
Варна ще се превърне в рай за всички любители на колите
14:11 / 14.11.2024
Скандал избухна в общинския билдинг на Варна
17:37 / 13.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета