Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Експерт: Градове, села, пътища в България - всичко е в мрак
Автор: Екип Varna24.bg 10:06 / 25.11.2021Коментари (0)781
©
Има два фактора, довели до трагедията на АМ "Струма". Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. На това мнение е пътният експерт инж. Владимир Жиянски.

"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в студиото на "България сутрин".

И алармира, че няма осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите. В участъците с конфликтни точки по главните пътища или магистрали липсва такова осветление.  

"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски. 

"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той пред Bulgaria ON AIR

По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.

Не строителството е основен проблем на нашите магистрали, а проектирането, категоричен е инж. Жиянски. Фаталния участък от AM "Струма" той определи така: Формално е скоростен път, реално е магистрала. 

"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.

И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси". Еластичните огради се усъвършенстват - модерни били буферните еластични огради, които в Австрия и Германия се поставят по островчета. 

Инж. Жиянски сравнява автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма". На мнение е, че няма никаква разлика между двете катастрофи.

"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той.



Още по темата: общо новини по темата: 119
23.11.2022 »
22.11.2022 »
17.10.2022 »
17.10.2022 »
02.10.2022 »
30.08.2022 »
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Бум на коклюш в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Политическо противоборство в САЩ
Парламентарни избори 2024
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (417) 14%
Добре, но можеше и по-добре (392) 13%
Не се справи (573) 19%
Пълна трагедия (1608) 54%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: