Как и до кого да подадем сигнал ако не сме доволни от оказана медицинска помощ?

Автор: Велизара Ангелова
Коментари (0)
16:46 / 02.05.2025
500
Закона за здравното осигуряване (ЗЗО) е регламентирано, че задължително осигурените лица имат право да подават жалби пред директора на съответната Районна здравноосигурителна каса (РЗОК), когато не са удовлетворени от медицинските дейности, свързани с оказана медицинска помощ.

От НЗОК информират, че в жалбата се описват причините и се посочва най-малко едно от следните основания:

- Отчетена, но неизвършена медицинска дейност;

- Качество на медицинската помощ, което не съответства на критериите за качество, определени в националните рамкови договори;

- Отказан достъп до медицинска документация;

- Получени от изпълнител на медицинска или дентална помощ суми без правно основание.

Съгласно чл.8 от НРД за медицинските дейности за 2023 -2025 г. жалбите се подават в срок до 7 дни от установяване на някое от цитираните основания. 

Съгласно чл. 72, ал. 8 от ЗЗО проверките по постъпили жалби  и сигнали се извършват в срок до два месеца от постъпване на съответната жалба, като за резултатите от проверката се уведомява жалбоподателят.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Левон Хампарцумян: Преди "мизерните пенсии" какво сте направили?
Ще премахнат ли хартиения талон на колите?
БЛС: Общественият отзвук от инцидента с 6-годишния Ангел да не пр...
Евродепутат: България липсваше на европейската и световната полит...
Д-р Велина Владимирова: Обществото ни е болно, а децата ни – мърт...
Депутат предупреди: Предстои сериозна финансова криза!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).