Как и до кого да подадем сигнал ако не сме доволни от оказана медицинска помощ?
Закона за здравното осигуряване (ЗЗО) е регламентирано, че задължително осигурените лица имат право да подават жалби пред директора на съответната Районна здравноосигурителна каса (РЗОК), когато не са удовлетворени от медицинските дейности, свързани с оказана медицинска помощ.
От НЗОК информират, че в жалбата се описват причините и се посочва най-малко едно от следните основания:
- Отчетена, но неизвършена медицинска дейност;
- Качество на медицинската помощ, което не съответства на критериите за качество, определени в националните рамкови договори;
- Отказан достъп до медицинска документация;
- Получени от изпълнител на медицинска или дентална помощ суми без правно основание.
Съгласно чл.8 от НРД за медицинските дейности за 2023 -2025 г. жалбите се подават в срок до 7 дни от установяване на някое от цитираните основания.
Съгласно чл. 72, ал. 8 от ЗЗО проверките по постъпили жалби и сигнали се извършват в срок до два месеца от постъпване на съответната жалба, като за резултатите от проверката се уведомява жалбоподателят.