Мъж: Получих фактура от оператор за 430 лева за договор, който е прекратен, а неустойката за 3 месеца е платена

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (5)
16:26 / 19.08.2023
15246
Пловдивчанин се свърза с редакцията ни, за да разкаже за ходенете по мъките, с които неговото семейство се е сблъскало при прекратяване на договор с мобилен оператор.

Ето неговия разказ: 

Ще разкажа за нелоялна търговска практика или другояче казано - престъпна схема за измама и ощетяване на клиенти, която явно масово практикува мобилен оператор в България.

Съпругата ми имаше договор за телевизия и интернет, който се наложи да прекрати предварително по независещи от нея причини.

Веднага посетихме офис на оператора, за да върнем оборудването, състоящо се в рутер за интернет и два тв-приемника и да заплатим каквото е нужно.

Служителка там ни уведоми, че трябва да заплатим 3 месечни такси неустойка заради прекратяване преди изтичане на договора, което е ясно и не оспорихме.

Искахме веднага да платим, да върнем оборудването и да се приключи напълно с казуса.

Отговориха ни, че не може да се заплати неустойката веднага, а ще излезе в следваща фактура след около месец, а оборудването не го искат и не е нужно, като ние си го прибрахме.

След около месец излезе фактурата с 3 месечни такси неустойка, които веднага заплатихме и считахме, че всичко е приключено по този договор и за двете страни.

Съпругата ми искаше да изхвърлим рутера и двата приемника, защото служителката в офиса на оператора ясно и категорично заяви, че не желае да ги приеме и не е нужно да ги връщаме, въпреки че ги носехме физически. Разбира се писмено по никакъв начин не беше удостоверено това твърдение, за да не може да бъде доказано предполагам.

Аз я посъветвах да ги запазим известно време, защото може все пак да си ги поискат. И днес, 3 месеца по-късно, получаваме фактура за 430 лв. За договор, който е прекратен, а неустойката за 3 месеца е платена и според нас отношенията по него са приключили.

След разговор с оператора се оказва, че това е начислена такса за невърнатото оборудване. Обясняваме, че в магазина им са отказали да го приемат и са казали, че не е нужно връщане. Операторът ни отговаря, че "системата" им тогава не си го е искала, но към днешна дата вече си го иска. Вариантите са или да го върнем, или да го заплатим - за 430 лв. Оборудване, което съм сигурен, че фирмата ще изхвърли, защото никога не монтира на клиенти употребявано такова, а винаги чисто ново.

Според мен това е съзнателно и нарочно измислена престъпна измамна схема за неоснователно обогатяване, защото операторът разчита, че след като служител в офис заяви , че не е нужно връщане и не приеме електрониката, всеки човек е нормално още с излизане от офиса им да го изхвърли веднага. Едва ли някой би пазил нещо ненужно и непотребно, което не може да бъде използвано дори. И те се възползват от това, след 3 месеца да го изискат или да го таксуват 430 лв., което е многократно над цената му за ново, а то вече е употребявано с години.

Нарочно не споменаваме мобилния оператор, защото смятам, че подобна схема не е само при него, а при повечето или всички. А и писмено никъде не посочват, че отказват да го приемат, което е тенденциозно и преднамерено, за да не може да се докаже впоследствие.

Идеята ми е да помогна на колкото може повече хора се предпазят от това да "изгорят" със стотици лева, подведени от алчността и некоректното отношение на операторите, които не са доволни "само" на трите наказателни месечни такси неустойка при предсрочно прекратяване на договор, а са измислили как да "изцедят" още пари от отказващия се от тях клиент и да го "накажат" колкото може по-скъпо.

ПАЗЕТЕ СИ ВСИЧКО, получено при сключване на договора! Дори след много време може да го поискат обратно!

Виж коментарите (5)

Още по темата (110):
05.05.2025 Шефката на КЗП: ВАС с поредно решение в защита на хората, ползващи мобилни услуги
21.03.2025 КЗП обвини Йеттел в непрофесионализъм и предоставяне на подвеждаща
информация
20.03.2025 ВАС отмени като неправилно определение на АССГ, увеличението на цените на "Йеттел България"
14.03.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Това касае всички българи, които са заинтересовани от развитието на казуса с "Виваком" и промяната в договорите
28.02.2025 ВАС потвърди забраната на КЗП "Виваком България" ЕАД да индексира цените на месечните такси
23.02.2025 Организации искат затвор за управителите на телекомите, които нарушават потребителските права
Още новини от Национални новини:
Илияна Йотова от Черна гора: Културата продължава да строи мостов...
ЕК предявява искове пред Съда на ЕС срещу България
"Демократична България" отправи въпроси към Митов за контрабандни...
МВнР отговори на Путин: Опитите на Русия да прехвърли отговорност...
Гуцанов: Да се коментира повишаване на пенсионната възраст е греш...
Бащата на Сияна: Нарисувала е тъжно око в деня, когато загинаха А...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).