
ЗАРЕЖДАНЕ...
Собственикът на "Фокус": В България лесно нахлуват медии, чиято цел не е да информират, а да манипулират | ||||||
| ||||||
"Не е тайна, че Media group 24 винаги е била позиционирана в онлайн медиите. Там сме с история от над 20 години. Знаем какво правим. Дълги години инвестирахме в съдържание и знаехме, че един ден ще се отплати. Около година насам аудиторията на сайта "Фокус“ расте всеки месец. Ние миналия месец можехме да напишем подобна новина (бел. ред. "Фокус" с рекордна читаемост навръх 25-ия си рожден ден), и по-миналия месец също, защото ние всеки месец, почти без изключение, имаме ръст. Да, фактът е, че този месец така се случва, че ръстът е доста стабилен. Чисто спрямо колегите ни нареди доста напред, а някои ги изпреварихме с малко, други ги изпреварихме вече по безапелационен начин. Имаше реакции естествено, повечето бяха поздравления. Слава Богу, все още в част от медийната среда има някаква нормалност. Но пак казвам, всичко това не е плод на някаква случайност. Софтуерът, който е наша собственост, го изграждаме вече 20 години и го развиваме буквално всеки ден. Скоро пускаме подобрена версия. Повечето неща се случват под повърхността, т.е. те са невидими за хората, но всичко това допринася до по-доброто позициониране в онлайн пространството на Агенция "Фокус“ и оттам до повече трафик, до по-лесно намиране от хората на новините на "Фокус“, коментира Кирил Налджиев. Той бе категоричен, че без симбиозата между радиото и агенцията - нищо не би било възможно. "Агенцията тези резултати нямаше да ги постигне сама, защото много голяма част от тях се дължат на уникалното съдържание, което създава радиото. Слава Богу, все още в интернет уникалното съдържание е най-важното за един проект", коментира още собственикът на "Фокус". "Когато поехме "Фокус“, даже SimilarWeb го поставяше доста по-назад в началото. Софтуерът, който използваше "Фокус“ - беше в доста окаяно състояние. Тук трябва да направим една скоба сериозна да отворим, че докато "Фокус“ се развиваше от предишният собственик, покойният господин Узунов, той беше в добра кондиция. След смъртта му, за съжаление, не мога да кажа, че е бил менажиран добре. Ние го поехме в доста тежко състояние, и като софтуер. Ако мога така да се изразя по-разбираемо, "Фокус“ беше затворил вратите си за Google и за външния свят. Беше се капсулирал в себе си, чисто софтуерно. Когато го поехме, бяхме доста обезкуражени, наистина. Очаквахме да е зле, но чак толкова зле - не. И не само сайтът, и радиото", обясни собственикът на медията. Според Кирил Налджиев е нормално хората да казват, че това не е старият "Фокус". "На първо място трябва да си зададем въпроса: "Какво представлява "Фокус“?". Защото аз лично разделям винаги нещата на две: едното е съдържанието, другото е опаковката. За мен "Фокус“ винаги е бил най-достоверният през годините източник на проверена и точна информация. Аз исках тази част от "Фокус“ да запазя. Руските шлагери, патриотичните предавания, това беше опаковка. Ние, нормално, купихме го 2022 година, трябваше да предложим доста по-осъвременена, модерна опаковка. Никой да не си мисли, че просто някой е включил ефира и е казал: "Пуснете тази песен, защото ми харесва на мен и искам радиото да звучи по този начин“. Не. Ние в продължение на месеци правихме задълбочени анализи какви са тенденциите в радиото, как е модерно да звучи, и не само как е модерно да звучи, на колко минути мозъкът на човек възприема това, което му се предоставя и трябва да бъде рестартиран с реклама или песен. За това опаковката на "Фокус“ я променихме, но мисля, че сърцето, т.е. качественото съдържание, успяхме да го запазим. И именно това продължава да е в основата на успехите на "Фокус“. "Аз не казвам Радио "Фокус“ или Агенция "Фокус“. За мен "Фокус“ е "Фокус“, категоричен бе собственикът на медията. Медийната среда "Все още има колеги със съвест, колеги, които оценяват успехите на конкурентите си и ги поздравяват за това, но като цяло медийната среда в България е изключително токсична и изкривена, защото интернет позволи евтино и лесно да нахлуят медии, чиято цял не е да информират, а да манипулират. И това изключително много изкривява медийната среда, прави я токсична. И за хората е все по-трудно да отсяват истината, да отсяват кога някой се опитва да ги информира и кога някой се опитва да ги манипулира. Особено сега покрай разделението относно "за“ и "против“ въвеждането на еврото", обясни Кирил Налджиев. "Ние имаме мисия да предоставим истинска информация, но хората имат прекалено лесен достъп до адски много фалшива информация. И тук вече става въпрос за елементарна интелигентност да можеш да отсееш истината от лъжата, да можеш да отсееш източниците си. Но, това вече зависи от хората. Ние полагаме адски много усилия в тази посока", категоричен бе той. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg