Забраната на коли на бензин и дизел вдигна цената им на старо

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
12:29 / 04.11.2022
944
ЕС ги забранява от 2035 г., но оставя вратичка за производителите на свръхскъпи возила.

Смъртният акт на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, както стана известно решението в ЕС да не се продават такива коли след 2035 г., всъщност ражда парадоксални трендове на пазара.

Според автодилъри в момента цените на малко употребявани дизелови коли със сертификат Евро 6 не само че не падат, а търсенето се увеличава и цените вървят нагоре. Още повече че забраната на ЕС не спира използването на вече купени автомобили, задвижвани от бензин или дизел.

Поради това някои модели, които използват двигател с директно впръскване на горивата, поскъпват. Причината - прекъснатите вериги на доставки от доста време правят желанието да се купи нова кола трудно осъществимо. За съвсем нов автомобил се чака между 4 месеца и една година, а заради създадения дефицит малко употребяваните коли са силно търсени, пише "24 часа".

Търговци разказват, че клиенти, купили наскоро нов автомобил, имали предложения от други клиенти, при които цената дори надхвърляла, макар и с малко, тази при вземането на колата от магазина.

Търсенето на дизелови коли се увеличавало, когато става въпрос за големи лимузини и джипове. При тях разходът на 100 км път е по-нисък в сравнение с бензиновите двигатели и това компенсирало разликите в цената на двата вида гориво, която вече достига 40 ст. на литър. 

Динамиката на тези двигатели правела шофирането доста комфортно, а купувачите се притеснявали, че няма да имат същото усещане, ако вземат електрически автомобил, твърдят търговците. Интерес към по-стари дизели пък имало в малките населени места. Вероятната причина била, че те са сравнително евтини и се използват за работни автомобили.

Нерешителните действия на общините, които реално не въвеждат ограничения за цапащи коли, също подхранвали интереса към возила на бензин и дизел.

Забраната за коли с двигатели с вътрешно горене на ЕС обаче оставя вратичка, от която да се възползват богатите купувачи. След 2035 г. остава възможността такива автомобили да се продават от производители, които правят до 10 хиляди коли годишно.

Това изключение вече доби известност като поправката “Ферари", защото позволява на компаниите за свръхскъпи коли спокойно да търгуват с тях и след 2035-а. Това решение предизвика много критики за двуличие на Европейската комисия, която ограничавала всички без луксозните спортни коли от бутикови производители.

Съгласно решението на ЕС всеки производител трябва да гарантира, че средните емисии на въглероден диоксид от новорегистрираните му превозни средства в рамките на една календарна година не надхвърлят определеното от ЕС количество. Ако те не спазят това ограничение, ще плащат солидни глоби - 95 евро за всеки надвишен грам въглероден диоксид.

Виж коментарите (1)
Още новини от Национални новини:
БАБХ: Най-честото нарушение в магазините преди Великден е неясен ...
"Медицински надзор" извади комплексните оценки за МБАЛ "Мама и аз...
Тя е обвинена, че е убила баба си с 54 удара с кухненски нож, а с...
Главчев: Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на ...
Заредете се с търпение, ако пътувате към Варна! Задръстването на ...
Главчев се срещна с генералния секретар на ОИСР Матиас Корман


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).