
ЗАРЕЖДАНЕ...
Централният пазар във Варна стана туристическа дестинация | ||||||
| ||||||
Инициативата ще продължи през целия активен летен сезон. Благодарение на нея туристите обикалят не само културно-историческите забележителности на Варна и моловете, а и открития пазар. Така руснаци, румънци, германци, англичани, израелци имат възможност да си купят типично български хранителни продукти като розов домат, кисело мляко, пчелен мед, сирене и кашкавал, хляб и подправки. Наред със сергиите за зарзавати върху площта от 10 000 кв. м пазарът привлича летовниците и с магазините си за риба, дрехи и дори злато, обяснява Михалчев. Той се надява организираните турове на чуждестранните туристи да повлияят положително на дребния бизнес, чийто алъш-вериш сериозно западна в резултат на икономическата криза. Инициативата на "Пазари" следва модела на световноизвестния пазар в Истанбул Капалъ чарши, който тази година навършва 5 века и половина. Очаква се най-късно до 2015 г. в Турция да има 500 мола и макар че търговските центрове са предпочитано място за покупки на комшиите, чужденците пазаруват в Капалъ чарши. Неговите над 4500 щанда са магнит за повече от 100 000 клиенти на ден. На този успех стъпва и стратегията за развитие на Централния варненски пазар, където търговците се стараят да развързват кесиите на чуждестранните гости с разнообразие от стоки и ниски цени. Автобусните турове се провеждат едва от няколко дни, но вече се усеща раздвижване на пазара. Покупките на летовниците от курортите явно съживиха търговията, с която изкарват прехраната си много варненски семейства, отчете Владимир Михалчев. Източник: в. Черно море |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg