Експерт с препоръка за събаряне на Аспаруховия мост

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (9)
16:24 / 22.06.2012
5727
Аспаруховият мост да бъде съборен, препоръча Генчо Георгиев, шеф на дирекция "Концесии" към транспортното министерство. Той предварително се разграничи от официалната позиция на ведомството, което представлява, и разви няколко възможности, за да се осигури достъп на големи кораби до бъдещия терминал.

Само ден по-рано на международната конференция за пристанищна инфраструктура, брегозащита и укрепване на свлачища същият експерт изказа тезата, че защитената местност "Казашко" е най-подходящото място за новия контейнерен и интермодален терминал.

Според Георгиев запазването на Аспаруховия мост в сегашното му състояние стопира развитието на индустриалната зона на Варна, а същевременно изисква все по-големи разходи за поддръжка. Ако пък съоръжението се премахне и на негово място се изгради прокопан или потопен тунел, инвестицията ще излезе твърдо скъпо, а самото строителство ще продължи най-рано до 2024 г.

Изграждането на изцяло нов мост в района на Белослав би излязло на същата цена като реконструкцията на сега съществуващия. Ако започне през 2013 г., градежът може да завърши към 2021 г. Повдигането на стоманената конструкция на Аспаруховия мост с около 20% пък би могло в най-кратки срокове да осигури условия за преминаването на корабите от шеста категория - до 2016 г. За да бъде възможно това, конструкция с дължина от 320 метра трябва да се повдигне на 10 метра височина с рампи, простиращи се на около 500 метра. Така мостът ще се издигне от 46 на 56 метра над водата. Поне 18 месеца ще отнеме повдигането на първата естакада, без да се налага да се спира автомобилното движение по другата, нито пък да се блокира преминаването на кораби. 3 месеца ще глътне работата по централната стоманена конструкция, а двете естакади ще отнемат 2 години. Около 10 месеца ще са нужни за довършителните работи. Заедно с драгирането на дъното строителството ще приключи до края на 2016 г., разясни Генчо Георгиев.

По думите му, тъй като Аспаруховият мост е под управлението на община Варна, за да търси инвестиции по европрограми, тя ще трябва да поеме и собствеността върху съоръжението. Според последните изследвания то е в сравнително добро състояние, затова е извън черния списък с мостовете за спешна рехабилитация.

В момента за денонощие по Аспаруховия мост минават до 10 000 автомобила, но съоръжението още не е достигнало максималната си натовареност. Запитани дали съществуват варианти за изграждането на допълнителни платна за велоалеи и тротоари за пешеходци, експерти разясниха, че това би било възможно, тъй като няма да натовари твърде много конструкцията. От Порт Варна отново бе изказана позиция, че пречейки на пристанищната дейност, мостът блокира и развитието на града.

Източник: в. Черно море

Виж коментарите (9)

Още по темата (14):
15.06.2020 Кметът: Изграждането на АМ "Хемус" и АМ "Черно море" ще даде тласък на проекта за втори Аспарухов мост
30.04.2019 Кметът потвърди: Варна ще има втори Аспарухов мост!
25.04.2019 Премиерът не спести коментар и за градежа на втори Аспарухов мост
12.04.2019 Николай Нанков: Раничко е още за втори Аспарухов мост, нека да оправим АМ "Хемус"
26.03.2019 Варненци искат вторият Аспарухов мост да е готов до 2030 г.
07.03.2019 Варна може да има втори Аспарухов мост с пари от еврофондовете
Още новини от Новини от Варна:
Стотици варненци се включиха в кампанията за почистването на град...
Варна е вторият най-скъп град за жилищни имоти
Кметът Благомир Коцев даде сериозно обещание на министъра на тури...
Слънце и температури до 17 градуса за Варна днес
Варненки "гадаят" през социалните мрежи срещу 230 евро на сеанс
Кметът Коцев почете 109-ата годишнина от Арменския геноцид


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).