Възможно е Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура“ да поеме нужните дейности по вкопаване на напорния тръбопровод под дъното на Варненското езеро, за да може да завърши проектът за удълбочаване на каналите на Пристанище Варна. Това стана ясно от думите на вицепремиера и министър на транспорта
Христо Алексиев в отговор на въпрос на народния представител
Борислав Гуцанов (БСП) по време на днешния парламентарен контрол, предаде Maritime.bg.
Социалистът заяви, че проектът за удълбочаване и начинът на възлагане на поръчката за над 400 млн. лева са станали основа за назначаването сега на тогавашния шеф на борда на ДППИ Георги Тодоров за служебен министър.
"Човекът, който е бил председател на борда, сега за награда е министър“, каза
Борислав Гуцанов, който допълни, че не вижда никакъв ефект от проекта, тъй като той не предвижда удълбочаване в акваториите на отделните терминали.
"Не смятам, че по най-удачния и най-правилния и най-законосъобразния начин тази процедура е била възложена, използвайки мехамизма на т.нар. "инхаус“, заяви вицепремиерът Алексиев от трибуната на Народното събрание. Той добави, че цялата информация за хода на проекта е предадена в компетентните органи, които следва да установят законосъобразността.
Борислав Гуцанов подчерта, че има критични точки по проекта и ако същите не бъдат удълбочени, то той се обезсмисля. Социалистът предупреди, че без допълнително укрепване – има опасност за конструктивната цялост на Аспаруховия мост.
"Кметът на Варна Портних не намери време в продължение на 4 години да направи така, че тръбата за мръсната канализация да бъде закопана в дъното, за да може да стане това удълбочаване“, каза още Гуцанов и попита: "Така ли ще отидат на вятъра 435 млн. лева?“.
"За мен, като министър на транспорта и съобщенията, е важно след като това драгиране приключи … да постигнем добри дълбочини, за да могат във варненското пристанище да влизат по-големи кораби“, добави още
Христо Алексиев.
"Големият проблем там е тръбата“, заяви още вицепремиерът.
Той коментира, че в момента се води активна комуникация между МТС, ДППИ и Община Варна, като не е изключено срещу поемане на финансов ангажимент от местната община, ДППИ да извърши необходимите действия по вкопаване на тръбата.
"Драгираната маса вместо да се изхвърля извън 12-милната зона, се изхвърля във Варненското езеро“, коментира още Гуцанов.
Алексиев отговори, че възложителят и изпълнителят са получили разрешение от компетентните екологични органи.
"Това за мен е също доста интересен въпрос“, подчерта вицепремиерът.