Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Кой ще запълва ямите по пътищата на Варна?
Автор: Екип Varna24.bg 10:38 / 16.03.2012Коментари (5)1742
© Impact Press Group
Да има по-добри пътища, искат голяма част от варненци. В анкетата "Какво искате да се промени в Община Варна?", която градската управа беше публикувала на сайта си преди време, близо половината от гласувалите поискаха да се сложи край на дупките по улиците.

По всичко личи, че желанието на варненци скоро няма да се изпълни, най-малкото защото няма кой да запълва ямите. Договорите с фирмите, които досега извършваха реконструкция на уличната мрежа, изтекоха в края на миналата година, а нови изпълнители все още не са избрани. В момента дупките се кърпят само аварийно от компаниите, ангажирани със зимната поддръжка.

Три месеца преди местните избори община Варна обяви поръчка за 190 млн. лева без ДДС за тригодишна поддръжка на пътищата. Тогава опонентите на Кирил Йорданов скочиха с думите, че най-малкото е неморално този, който е довел инфраструктурата до това окаяно състояние, да прави конкурс и да предначертава развитието на града през следващите четири години. И процедурата, която мнозина определиха като скандална, беше спряна. Неотдавна градоначалникът размаха пръст на журналистите, намеквайки, че и те имат вина за замразяването на поръчката. "Трябва да помислите кога имате основание да поставяте въпросите. Сега щяхме да имаме изпълнител и съответни адекватни действия", бяха думите на градоначалника.

В началото на годината беше обявена нова обществена поръчка. Този път тя е за 4 години и за общо 300 млн. лева без ДДС, или по 60 млн. лева за петте варненски района, към които сега са включени и селата в общината: Каменар, Казашко, Константиново, Звездица и Тополи. Новото в случая е, че освен с ремонт на уличната мрежа изпълнителите ще бъдат ангажирани и със снегопочистването.

А желаещи да се заемат с комплексното обслужване не липсват. Общо 16 кандидати, 10 от които са консорциуми, са подали оферти, каза пред Дарик Валентин Вълканов, шеф на общинското предприятие "Инвестиционна политика". Все още е много рано да се определят победителите за отделните варненски райони. Освен това ако има обжалване, възлагането на поръчката може доста да се забави, отбеляза още Вълканов.

Новата обществена поръчка е с много по-висока прогнозна стойност с сравнение с последния такъв конкурс през 2008 г. Тогава само за рехабилитацията на уличната мрежа за период от три години бяха предвидени 140 млн. лева без ДДС. За снегопочистването през последните три зими пък бяха отделени общо 9 млн. лева: по 3 млн. лева за фирмите-победителки в конкурса - "Хидрострой", "Инжстройинженеринг" и "Зебра Стимекс".

Простата сметка показва, че през 2008 и 2009 г. за тригодишна поддръжка на улиците и чистене на преспите общината е предвидила около 150 млн. лева, т.е. близо два пъти по-малко от сегашната сума, макар и тя да е четиригодишен период.

"Ако правите такива сравнения, няма да бъдат точни, защото преди много години уличното осветление беше за 130 хил. лева бюджет, а следващите години откакто г-н Йорданов е кмет, стигна до 5 милиона. Всяка година Варна трябва да се развива и не трябва да правим сравнение с предишни години. Естествено нуждите са по-големи, обособяват се нови квартали, така че не може да правите сравнение между 2008 и 2012 година. Трябва да растем нагоре", изтъкна пред Дарик инж. Стоян Димитров, шеф на общинската дирекция "Инженерна инфраструктура и благоустройство".

Досега поддръжката и ремонтът на инфраструктурата във Варна се извършваха от фирмите "Инжстройинженеринг", "Хидрострой" и "Пътища и мостове", а шуменската "Автомагистрали - Черно море" отговаряше за петте села в общината. Преди време хора от градския парламент скочиха срещу фирмите за това, че извършват ремонтните дейности на силно завишени цени. "Заради кризата цените на строителните материали и услугите са паднали доста, но трите фирми продължават да работят по високите, заложени в договорите им през 2008 г.", изтъкна тогава бившият общински съветник Красимир Узунов.

В тази връзка инж. Димитров заяви, че поръчката не е за една година. "Тя е за 4 години, кризата няма ли да свърши дотогава. Не бива да се разсъждава по този начин. Освен това е записано, че обществената поръчка е обявена съгласно одобрения общински бюджет", посочи Димитров.

Бюджетът на Варна за тази година е 187 млн. лева и е равен на този през 2005 г. Едва 9,7 млн. лева от средствата са предвидени за частична рехабилитация на уличната мрежа в града. Предвижда се финансирането за изпълнение на обществената поръчка да дойде от много места - от местната хазна, фонд "Приватизация", заеми, републиканския бюджет, европрограми.

Според Димитров заложената сума до 300 млн. лева е "напълно нормална". "Представете си, че ние предвидим 100 млн. лева. Изведнъж средствата свършват, а имаме необходимост от нови улици, нови квартали, нови пространства, какво правим тогава?", коментира още шефът на общинската дирекция.

Бърз поглед назад във времето показва, че три са основните играчи, които са печелили обществените поръчки през последните години - "Инжстройинженеринг", "Хидрострой" и "Пътища и мостове". Трите фирми пълнят дупките по варненските улици от поне 7 години, а първите две компании от години отговарят и за зимната поддръжката в града. Новата поръчка обединява и кърпенето на ямите, и риненето на снега, така че няма да е изненада за никого, ако същите тези фирми продължат да се грижат за пътищата във Варна.




Още по темата: общо новини по темата: 38
27.03.2014 »
14.08.2012 »
31.07.2012 »
31.07.2012 »
24.07.2012 »
06.07.2012 »
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 30.03.2012 г.
0
 
 
Предлагам да се избере улица във Варна , която да се преименува "Четвърти Мандат" в чест на кмета Кирил Йорданов!
Aнонимен
на 16.03.2012 г.
0
 
 
Съгласен с коментар 1, няма такъв смях като нашия кмет. Папа и маже и така всички мандати до сега. А за хидрострой/инжстрой да не говорим, най-големите мошенници.
Aнонимен
на 16.03.2012 г.
0
 
 
Тая година както изглежда няма да оправят дупките, те още изпълнител нямат, докато го намерят докато измерят и решат колко да запълват, ами то ще мине годината.А ни е ще сме си изпотрошили колите хиляди пъти за хиляди левове.Ако пътищата бяха нормални, хората вместо да дават за ремонти по колите си щяха да си купуват направо нови коли и стандарта на живот да се вдигне леко.Но не кмета е решил яко да си пълни джобовете с пари докато има за крадене.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Конклав за избор на нов папа
51-ото Народно събрание
Национална баскетболна лига сезон 2024/2025
България в еврозоната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Ако днес имаше местни избори във Варна?
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: