
ЗАРЕЖДАНЕ...
Обсъжат масовото въвеждане на електрически тротинетки като алтернативен транспорт във Варна | ||||||
| ||||||
Той допълни, че се работи и по идеята за освобождаването на Алея първа от автомобилния трафик и превръщането й предимно в пешеходна зона. "На комисията по безопасност на движението, на която аз съм член като председател на комисията по транспорт, имаше предложения от различни сдружения да премахнем автомобилния трафик по Алея първа и пешеходната зона да достига до новите паркинги, които направиха. Проблемът идва от там, че няма обособено място или е съвсем малко, като пешеходни зони, където да се движат гражданите. Моето мнение е, че голяма част от тези зони са завзети от заведенията. Единият вариант е да премахнем автомобилния трафик. Въпрос на дискусия и желание е. Комисията поиска официално от областна администрация концесионния договор за Алея първа, за да видим можем ли да въведем подобна промяна. Посоката е да премахнем автомобилния трафик на алеята". Относно претенциите на таксиметровите превозвачи във Варна, Сивов заяви, че има постъпило искане от синдикат "Авто 94" за намаляване на патентния данък. Според него трябва да има по-силен контрол върху работното време на таксиметровите автомобили във Варна. "Имаме много голям проблем, особено в летните дни, когато има по-късни събития, трудно е да си наемеш такси. Работим и по други проекти и това е навлизането по-масово на електрическите тротинетки под наем, като идеята е да бъдат поставени такива не само в централната част, а и в кварталите. Да се ползва такъв транспорт на къси разстояния, като в много европейски страни. Много хора ползват такъв транспорт до работните си места. Цената е изгодна. В София се кара около 6 минути, за Варна около 2,50 лв. излиза като цена за същото време. Държа да подчертая, че тези превозни средства, според закона, трябва да се движат по пътищата, където е регламентирано движение с 50 км/ч, като карат най-вдясно. Правилата за движение ясно регламентират къде е мястото на тези тротинетки, те не трябва категорично да се движат по пешеходните зони. Ние изискваме от фирмите, които въвеждат тези електрически тротинетки, да настроят софтуера им така, че в пешеходна зона да се движат с не повече от 5 км/ч. Проблемът не е във фирмените тротинетки, а гражданите, които ползват лични такива и летят с бясна скорост в централната час, по пешеходни зони и места, където има оживено присъствие на хора, с което са крайно опасни. Това поведение е наказуемо по закон и аз съм много против това. В Морската градина трябва да не се карат не само тротитентки, но и велосипеди, там, където не е регламентирано и позволено. В дирекция по опазване на обществения ред се работи активно по контрола на тази дейност", коментира Венцислав Сивов. Според него приоритет за Варна трябва да бъде създаването и на крайбрежен транспорт, като малки катери, лодки и водни таксита, за да се използват водните канали, които Варна и областта имат. Повече вижте във видеото! |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg