Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Оживени дебати за морските институции
Автор: Екип Varna24.bg 15:13 / 07.05.2012Коментари (0)1078
© Народно дело
Разформироването на държавните агенции в различните градове на страната предизвика оживени дебати през миналата седмица. Темата във Варна се следи със специално внимание заради това кой ще стане домакин на двете т.нар. морски институции - ИА "Морска администрация" и ДП "Пристанищна инфраструктура".

Мненията по темата с варненски адрес досега могат да бъдат обобщени накратко така: мястото на морската администрация и пристанищните власти е във Варна.

Мястото на "Морска администрация" е във Варна, защото тук е образованието и са съсредоточени най-много морски фирми. Агенцията по рибарството и аквакултури (ИАРА) трябва да се премести в Бургас, тъй като там беше океанският риболов, и кадрите, които разбират от този бизнес, са именно в южния морски град, каза изпълнителният директор на пристанище Варна Данаил Папазов. Същото смята и председателят на Българската морска камара кап. Богдан Богданов. Според него цялата морска общественост в града няма да се примири с това решение на кабинета и ще подеме дебат за промяната му. Интересни са мотивите, които са ги подтикнали, за да начертаят такава карта на децентрализацията, отбеляза той. Като пореден удар на правителството във Варна определи предстоящите рокади на държавните агенции Борислав Гуцанов вчера.

"Решението къде да бъдат базирани агенции отново затваря врата за развитието на града ни. То е удар по морския бизнес, съсредоточен основно тук. След всичките действия на управляващите, които загърбиха Варна като посока на инвестиции, сега и това. Явно скоро ще трябва да сменяме табелата на града, където вместо Варна да пише "Закрит град", коментира още Борислав Гуцанов.

Днес публикуваме мнението на Румен Несторов, бивш председател на Морската камара и бивш директор на пристанище Варна.

Подхвърлените предложения от премиера за изместване на "Морска администрация" (ИАМА) в Бургас, а Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) в Русе и Агенцията по риболов и аквакултури (ИАРА) във Варна приемам по-скоро като лакмус за проверка на общественото мнение, отколкото като решение, плод на сериозен анализ. Дай Боже да не е "специално " отношение към Варна.
Години наред на всички възможни форуми през този сме поставяли въпроса за изместване на горните администрации от София във Варна и/или Бургас с цел създаване на нормални условия за упражняване на дейността им. Учудващ е изборът на Варна за седалище на ИАРА. Всички знаят, че базата за развитие на тази дейност е била в Бургас. По отношение седалището на "Морска администрация" категорично считам, че то трябва да е във Варна.

Още през 1960-1980 г. Варна се оформи като център на българската морска индустрия, наука и образование. Създадена е благоприятна бизнес среда и тя се поддържа и от наличието на тридесет професионални сдружения - камара и асоциации, и шест международни сродни организации. Това говори за солиден научно-технически потенциал, богат практически опит и достатъчни човешки ресурси за компетентно ръководство на българския морски бизнес. Очевидни са предимствата на Варна и аз не знам кой би могъл да й бъде конкурент при един обективен избор за място на ИАМА. Считам, че е необходимо общинският съвет и кметството да вземат отношение по тази тема и да защитят морските позиции и имиджа на града ни.

А защо пък във Варна да не бъде и седалището на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура"? През последните двадесет години почти всички идеи, свързани с развитието на българските пристанища, са тръгвали от тук. А пристанище Варна е водещото българско пристанище през последните десетина години. Не е за пренебрегване и фактът, че Варна има девет пристанища, които работят активно за повишаване на конкурентоспособността си. Що се отнася до българския воден транспорт по река Дунав, правилното решение би било в Русе да се създаде речна администрация, с което ще се
избегне недоразумението морска администрация на река, което съществува в момента. Това на по-късен етап би спомогнало да се преработят в логичния си вид мегазаконът с дългото име Закон за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанища на Р. България и Кодексът за търговското мореплаване.

Източник: в. Народно дело









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Евроизбори 2024
Бум на коклюш в България
Специализирани полицейски операции в страната
Парламентарни избори 2024
Великден 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: