Подадоха две жалби срещу избора на изпълнители за пет от компонентите на проекта за интегриран градски транспорт

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (2)
10:03 / 16.12.2014
4389
Две жалби са подадени в Комисията за защита на конкуренцията срещу избора на изпълнители за пет от компонентите на проекта за интегриран градски транспорт във Варна.

Първата от тях е подадена от "ПИМ Консулт" срещу класирането на първо място на дружеството "Арма"и едноличния търговец "Станка-Василева" като изпълнители на коридора за бърз автобусен транспорт (BRT коридор, от англ. Bus rapid Transport) и останалите компоненти, включени в същата обществена поръчка.

Втората жалба е срещу избора на компанията "Модерен транспорт" за доставчик и изпълнител на електронна билетна система за градския транспорт. Неин подател е дружеството "ТИКЕТ СИС", което също участва в процедурата.

Изборът на "Арма" и "ЕТ Станка Василева" не беше изненада.

Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна. "Хидрострой" участва с дялове в 72 други дружества, а негов управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов.

Едноличният търговец "Станка Василева" бе определен да извърши подобрения на три крайни спирки - Владиславово, Бриз и Аспарухов мост в рамките на проекта за интегриран градски транспорт във Варна Досега дружеството работеше основно по договор с ВиК - Варна по ремонта на пътни участъци в града след извършени ремонти на водопроводната и канализационна система.

Стойността на BRT коридора с дължина близо 15 км е е около 30 млн. лв. След изграждането му той ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.
За изграждането на BRT коридора трябва да бъдат рехабилитирана близо 30 хил. кв.м. пътна настилка при дълбочинен ремонт на т.нар. "легла" по части от булевардите "Константин и Фружин", "Трети март", "Ян Хуняди", "Владислав", "Мария Луиза", "Осми Приморски полк" и "В. Левски". По трасето на скоростния коридор ще има и 60 спирки. Същият компонент от проекта предвижда и изграждане на 16 км велоалеи и съоръжения за наем и паркиране на велосипеди.

Според специалисти, работещи по проекта предстои огромен обем работа, която от този момент нататък вече няма как да бъде изпълнена качествено до 9 юли догодина, когато изтича срокът за реализация на проекта. При подадената жалба от страна на "ПИМ консулт" този срок ще бъде допълнително съкратен с още поне два месеца.

От общинската администрация във Варна твърдят, че времето е достатъчно и дори се надяват крайната дата за завършването на проекта да бъде удължена от Управляващия орган на Оперативна програма "Регионално развитие" с повече от 6 месеца. До момента обаче индикации, че това ще се случи няма, а последният срок, до който трябваше да бъде получен отговор на молбата за удължаване изтече на 30 ноември.

Регистрираното в столицата Обединение "Модерен транспорт", което бе избрано за изпълнител на електронна билетна система за градския транспорт във Варна включва пет еднолични дружества с ограничена отговорност - "Балистик сел", "Бонима", "Интрасофт интернешънъл България", "Ериксон телекомуникейшън България" и "Ериксон" - Белград.

Управител и едноличен собственик на "Балистик сел" е Юлиан Петков. През лятото на тази година името на компанията бе свързано със съмненията, че е била предизвестения победител в търга за доставка и гаранционен сервиз на компютърна, периферна техника и системи за видеонаблюдение и сигурност, обявен от Министерството на образованието.

Дейностите, включени в обществената поръчка за изграждането на електронната билетна система във Варна предвиждат проектиране, строително - монтажни работи и доставка на 304 машини за продажба на билети на спирките и в автобусите, 536 устройства за валидирането им , 150 хил. смарткарти, както и 15 преносими устройства за проверка на валидността на билетите и кортите. Освен това трябва да бъде изграден и оборудван контролен център и централен офис, които да обслужват системата.

Крайният срок за изпълнението на този компонент от проекта също е 9 юли следващата година, а неговата стойност е е 8 318 200 лв.

Договорът за изграждане на система за интегриран градски транспорт във Варна на стойност 110 млн. лв. бе подписан от администрацията на бившия кмет на града Кирил Йорданов през 2012г., но реалната работа по него започна едва след оставката му в началото на март 2013г.

Източник: в. "Дневник"


Виж коментарите (2)

Още по темата (520):
22.04.2024 Ще могат ли варненци да купуват билети от контрольорите?
18.04.2024 "Градски транспорт" с информация за варненци
16.04.2024 Зам.-кмет: Биляна Якова е отговорна за милиони левове, изхарчени в ущърб на варненци!
16.04.2024 Местната власт във Варна с важно решение за "Градски транспорт"
16.04.2024 Чиновник във Варна твърди, че се саботира билетната система и се нанасят щети на бюджета на Общината
04.04.2024 Важно за всички варненци, които използват линия 9 от градския транспорт!
Още новини от Новини от Варна:
Тестът за коклюш във Варна е много скъп, хората масово не си го п...
Абсурди заради зелената зона във Варна: Ще може ли мъж да ползва ...
Внимание! Голям клон падна и затвори важен булевард във Варна
Ето кога пускат фонтаните във Варна
Кметът на Варна кани партии и коалиции. Вижте защо
Зам.-кмет на Варна разреши затлачен от години казус


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).