Сделката между превозвачите във Варна е под въпрос

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:24 / 17.05.2012
3229
Разнопосочните сигнали за бъдещето на сделката между варненските превозвачи откриха нови перспективи пред проекта за модернизация на градския транспорт. Дебатите по темата нажежиха сесията на Общинския съвет. Коментари отприщи оспорването на кмета Кирил Йорданов по повод общинската гаранция за банковия кредит, с който "Градски транспорт" иска да изкупи капитала на частния си конкурент "Транстриумф холдинг".

Взетото от ОбС решение въвежда почти безгранична отговорност на община Варна за бъдещото състояние на "Градски транспорт". Варненци не плащат данъци да обслужват дружеството, а то съществува, за да обслужва тях, припомни Кирил Йорданов и официално потвърди от трибуната на пленарната зала, че покупката на "Транстриумф" се забавя, но участието в нея не е задължително условие за европейския проект.Нужна ли е всъщност сделката, или не, и кой ще поеме отговорността, ако тя се провали, подхвана Борислав Гуцанов. Трудната задача да дава обяснения отново се падна на председателя на транспортната комисия Иван Луков. Живеем в бързо развиващи се времена, текат бурни процеси, коментира той и хвърли "бомбата", че в регионалното министерство се обсъжда вариант за участие в проекта без покупката на "Транстриумф". Зам.-кметът арх. Димитър Николов и д-р Петър Радушев, който оглавява общинската дирекция за европроекти, са взели участие при разговорите в София. Подробна информация за резултатите от тях Луков се надява да получи следващата седмица на специално заседание на ресорната комисия в присъствието на превозвачите.

Не е вярно, че никой не е знаел, че европроектът може и без сделката. Тя не прави община Варна заложник, възропта Янко Станев. Именно той намекна, че единственият проблем от подобен развой на нещата е Варна да получи по-малко от очакваните 114 млн. лв. за модернизация на транспорта. Тази хипотеза потвърди в кулоарите на пленарната зала и самият Иван Луков. Причината е, че "Градски транспорт" обслужва само половината от мрежата за обществени превози в града, а инвестициите са отредени за общинска фирма. Освен това проектът на Варна цели усвояването на 48% от общата сума за транспорта у нас, уточни "герберът" и припомни категоричната препоръка на консултантите по европроекта морската столица да разполага с един вътрешен превозвач.

Сделката започва да се превръща във фарс, коментира в разгара на дебатите Костадин Костадинов. Той заяви, че лошият развой ще бъде негативен знак за работата на администрацията, борда на "Градски транспорт" и ОбС. Не ние ще бъдем виновни при провал, контрира го в отговор председателят на местния парламент Николай Апостолов. От страна на ОбС всичко по проекта е свършено качествено и в срок, категоричен бе той.


Виж коментарите (0)

Още по темата (613):
30.04.2025 Нови разписания и маршрути на основни автобусни линии във Варна от утре
25.04.2025 Само 14 500 ученици във Варна имат издадени безплатни карти за градски транспорт
22.04.2025 Скандал във варненски автобус. Шофьор избухна срещу пътничка
17.04.2025 Община Варна дава 2,7 млн. лв. заем на тази фирма
02.04.2025 Важна информация за автобусни линии във Варна
31.03.2025 Не чакайте автобуси на тези спирки днес във Варна
Още новини от Новини от Варна:
Командирът на Военноморските сили: Войната е вече съвсем близо до...
"На Гергьовден всяка капка дъжд е жълтица": Обилни валежи ни очак...
Брокер отговори: Инвестиционни ли са жилищата, закупени във Варна...
"Възраждане" възстанови паметника, заради който Русия започна нак...
14-годишно момче е опасност за живота след падане от тротинетка в...
Варна участва в най-големия благотворителен маратон в света


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).