 © Impact Press Group |  | Девненският торов завод вероятно ще получи по-евтин газ от британската компания "Мелроуз рисорсиз", която оперира находищата край нос Галата. Лично министърът на икономиката Трайчо Трайков, който вчера беше на посещение в "Агрополихим", се ангажира да сътрудничи при разрешаването на спорните въпроси с "Булгартрансгаз". Производството на азотни торове в девненското предприятие е изцяло на синьо гориво и драстичното увеличение на цената му от вчера ще се окаже пагубно за конкурентоспособността на външните пазари. "В момента тон амониева селитра на световните пазари се търгува на цена от 180 евро за тон. С увеличението цената на газа ще стане 524 лв. 70 на сто от себестойността на азотните торове е именно горивото", обясни изпълнителният директор на дружеството Христо Петров. В случай че се достави по-евтино гориво от "Мелроуз", обаче дружеството ще може да го включи в енергийния си микс и да облекчи малко крайната стойност, посочи Трайков. Въпреки това според Петров се слага край на износа на амониева селитра. Ще се преговаря със земеделските производители, за да се види до какво увеличение на цената на продукта са склонни да понесат, за да ползват българските торове, посочи директорът. Другият вариант, който се обмислял, е и замразяване до октомри на азотните линии, които в момента не работят заради ремоти, с надеждата да има корекция надолу в стойността на синьото гориво.Междувременно стана ясно, че Министерството на икономиката, енергетиката и туризма все още умува над това как да се уредят юридическите подробности около превръщането на изчерпаното находище "Галата" в хранилище. В следващите месеци трябва да стане ясно какво ще е акционерното разпределение и в бъдещото дружество, което ще оперира обекта, добави Трайков.
Източник: в. "Позвънете новини" |