Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варненска област на второ място по брой жалби до националния омбудсман
Автор: Екип Varna24.bg 10:49 / 06.04.2015Коментари (0)897
©
Най-честите жалби до омбудсмана на републиката от жители на Варненска област са за завишени сметки от Енерго-Про, ВиК аварии, бездействие на общинската администрация и разсрочване на плащания към мобилните оператори. Близо 300 пък са подадените жалби до защитника на гражданските права през миналата година. Това съобщи пред Дарик началникът на кабинета на омбудсмана Роза Георгиева. Варненска област се нарежда на второ място след София - град по брой подадени жалби към защитника на гражданските права.

За първите три месеца на 2015 година броят на жалбите до Константин Пенчев са 81. Жителите на Варненска област се оплакват най-много от държавните органи, следвани от доставчиците на обществени услуги (като мобилни оператори и енергодружества). Най-малко са жалбите срещу общински органи и местната администрация.

Оплакванията за нарушени потребителски права през миналата година са били 81. След тях са жалбите с право на собственост и тези за нарушени социални права. Роза Георгиева обясни, че се забелязва увеличение на броя на жалбите срещу съдебни решения. Тези оплаквания обаче не са от компетенцията на омбудсмана.

"Хората очевидно са ужасени от работата на съдебната система и търсят помощ независимо от това дали даден орган може да реагира на подобен сигнал. Това, което можем да правим когато става въпрос за администриране на делата, е да изпратим препоръки на съдилищата. Например когато има забавяне при насрочването на дадено дело. Омбудсманът има едно голямо правомощие, свързано със съдебната система, и това е уеднаквяването на практиката, когато разбира се има противоречия", коментира Георгиева.

Според нейните наблюдения все повече хора разбират за какво могат и не могат да се оплакват на защитника на техните права.

"В началото имаше бум на хора, които идваха в приемната и се оплакваха от съседите си, от това, че децата не искат да си плащат парното или друг вид жалби, които не касаят правомощията на нашата институция. Полека лека разбраха, че споровете между граждани се разглеждат в съда. Въпреки това ние откликвахме на всички сигнали и уточнявахме към кого трябва да се обърнат жалбоподателите", разясни шефът на кабинета на Константин Пенчев.

Най-често варненци и жителите на Варненска област се жалват от завишени сметки и отчетени високи показания към енергото, както и за искания за разсрочване на плащания и стари задължения. Голям брой жалби има и срещу мобилните оператори, ВиК Варна и общинската администрация.

"На първо място в оплакванията от мобилните оператори са прехвърлянето на дълг към фирми за събиране на вземания. Това е друга сфера, в която омбудсманът няма никакви правомощия. Има жалби за лошо качество на предоставяната услуга (телефония или слаб интернет), за начисляване на сметки при пренасяне на номера към друг мобилен оператор и т.н. Най-големият бич за хората, които се оплакват от ВиК, е таксата "общо потребление". За водоснабдителното дружество истинският изчислителен уред е на входа на кооперацията, а не индивидуалният водомер в апартамента. Има жалби и за прекъсване на водоподаването", каза още Роза Георгиева.

От подадените близо 300 жалби през миналата и 80 през настоящата година, при малко над 14% са били констатирани нарушения на правата на гражданите. В останалите случаи жалбоподателите са твърдели, че са им нарушени правата, но в действителност това не е било така. По думите на началника на кабинета на омбудсмана все повече институции се съобразяват с препоръките и писмата на администрацията на Константин Пенчев.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Парламентарни избори 2024
Природни стихии
Либерализъм и консерватизъм в Европа
Бум на коклюш в България
Преброяване на населението 2021 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: