Жалват се на КЗП за услуги, предоставяни на плажа

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:37 / 18.08.2015
570
"Благодарение на това, че открихме приемни по Черноморието, започнахме да получаваме и жалби и сигнали, които касаят услуги, предлагани от търговците на самия морски бряг", съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) пред информационна агенция "БГНЕС". Той даде пример с отдаваните под наем съоръжения от типа на джетове. Сигналите на туристите касаят липса на съществена информация, включително по отношение на цените, но и такава, която касае безопасната експлоатация на съответното съоръжение.

"Важно е да има табло с информация за начините, по които се експлоатира съображението; опасностите, които могат да дебнат гражданите във връзка с експлоатацията, продължителността на предоставянето на услугата и цената, срещу която се ползва съответното съоръжение", коментира Маргаритов по отношение на изискванията за информацията, която трябва да предоставят търговците при отдаването под наем на подобни съоръжения.

Комисията е констатирала нарушения, свързани с липсата на част от тази информация при някои търговци. Други постъпващи в институцията сигнали касаят определени разминавания по отношение на предлаганите в някои места за настаняване услуги с това, което е било очаквано и реално предоставеното. Новото, което констатират инспекторите през този сезон, е че в редица случаи не е предоставена възможност за равен достъп до хотелите на хора с увреждания.

Във ведомството постъпват по-често сигнали от български граждани, които във връзка с проблеми, които те са срещнали на територията на страната. Има и случаи, в които българи са се сблъскали с проблеми по време на пътуване в чужбина или при съприкосновение с чужди търговци. "В тези случаи ние също бихме могли да им помогнем, тъй като към КЗП функционира Европейски потребителски център. Той е част от цяла мрежа бюра на територията на ЕС, които могат да осъществяват и помежду си, и с чуждестранни търговци сравнително бърза и лесна комуникация за решаване на възникнали потребителски спорове", допълни ръководителят на ведомството Маргаритов. При проблеми чужденците се обръщат предимно към туроператора, който е организирал ваканцията им.

По думите на Маргаритов "Комисията смята да развие като свой приоритет инициирането и провеждането на кампании, които имат за цел повишаване информираността на потребителите, за да може както самите те да са наясно с това какви са правата им и в някакъв начален момент, когато възникне проблем, да се опитат да ги защитят, така и да знаят и ние да сме много по-близо и по-достъпни за тях, че когато има проблем, ние ще окажем съдействие".

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Варна:
Варненци трябва да знаят, че тази улица ще бъде затворена за опре...
Още едно кученце от приюта в село Каменар беше осиновено по време...
Днес времето няма да е приятно: Какво ни очаква във Варна?
Това ли са новите властелини на центъра на Варна?
Варненци: Това е изключително опасно, може да пострадат деца
Тази красива къща във Варна дава име на градинка, в нея е било и ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).