Железничари: Искат да закрият Локомотивното депо във Варна

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
11:05 / 11.11.2011
4618
Локомотивното депо във Варна е пред закриване. Това притеснение изразиха железничари, които днес чакат заповедите си за съкращение. Въпреки че депото е най-старото в България, създадено през 1866 г. с първата жп линия Варна - Русе, това няма да го спаси от закриване или понижаването му до някакъв пункт, коментираха работещите в него.

Засега съкратените ще са 28 души от общо 230 служители, обясни лидерът на КНСБ в звеното Тодор Цанев. Той обаче побърза да допълни, че това вероятно е само първата стъпка от вълната от съкращения, които ще последват в БДЖ. Искат от нас да изплащаме и да носим отговорност за заемите, които правителствата са вземали в годините и са знаели, че няма как да изплатят, посочи той.

Закриват нашето депо, за да спасят техните си служби, посочи една от съкратените - Теодора Пенчева. Тя добави, че дори в БДЖ неведнъж се е коментирало, че ако трябва да се махат служители, то те ще са от Варна, защото в Горна Оряховица безработицата е по-голяма и работа се намира по-трудно. От няколко години всички жп структури във Варна са на подчинение на Горна Оряховица.

Безогледното и самоцелно съкращаване на служители обаче ще е пагубно за сигурността на влаковото движение, твърдят железничарите. Във Варна, като крайна гара, би трябвало да се осъществява много по-стриктен контрол за това в какво състояние ще са машините, които се пускат да се движат по релсите.

"И сега едвам успяваме да ги закрепим тези старите локомотиви. Работя в "Дизелов цех" от 20 години. Когато постъпих, бяхме 40 души, сега сме 12. Вярно е, че машините намаляха, но са много стари и амортизирани. Няма и материали с какво да ги поддържаме, работим в мизерни условия. Купуваме си сами от магазина изолирбанд, крушки за локомотивите, дори един сапун няма като хората да си измием ръцете след работа", оплака се Лили Иванова.

От синдикатите в дружеството ще искат по-ясни обяснения от началниците какво точно се цели с тези съкращения и как е мотивиран изборът на точно тези хора. Само така може да се избегне назряващото напрежение, защото към момента има пълно информационно затъмнение, посочи Цанев.

Източник: в. Народно дело

Виж коментарите (1)

Още по темата (355):
23.04.2025 Подписват спешно за 35 нови влака
07.04.2025 Вицепремиерът Караджов: Започваме сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози
04.04.2025 Над 80% от пътническите влакове ще бъдат обновени до август 2026, новите мотриси ще са със специални системи за безопасност
28.03.2025 Важно за пътуващите с влак между Варна и София
27.03.2025 След владетелите е ред на възрожденците: БДЖ избира имена на новите
локомотиви
07.03.2025 Мартин Ангелов оглавява "Холдинг БДЖ" ЕАД
Още новини от Новини от Варна:
Собственик на хотели по Черноморието: Престанахме да наемаме рабо...
Не спират: Варна - на трето място по нови строежи в страната
Кметът на Варна показа новороденото си дете
Варненска компания, която доставя технологии в цял свят, е изправ...
Цените на морето: 100 грама цаца- 5 лв., кебапчето - 2,5 лв., а н...
Чаровен кадър с рибар, коте и пеликан от Варна трогна хиляди в мр...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).