Експерти за новите наказания: Превенцията е от ключово значение за предотвратяване на пътния травматизъм

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:25 / 06.08.2025
742
Драстично повишени са наказанията за нарушения на пътя. Предвижда се минимум, който е над 3 години затвор. Ако съдът наложи наказание до 3 години, тогава може да отложи изпълнението на присъдата. Над този праг, извършителят отива право зад решетките. Това обясни адвокат Силвия Петкова.

"При причиняване на смърт по непредпазливост от напълно трезвен водач, който не е превишил скоростта, минимумът на наказанието е пет години. При счупен крайник предвидената присъда е до 4 години, като се повдигат две обвинения. Определя се общото най-тежко наказание. Когато водач е употребил алкохол или опиати, както и е превишил скоростта с над 20 км/ч, и е преминал на червен светофар - това го грозят минимум 10 години. А при причинена смърт на пътя, когато единственото нарушение е превишена скорост, тогава минималната присъда е пет години. В особено тежки случаи - осем - когато загинат всички пострадали при пътния инцидент", каза пред NOVA Петкова.

Тя обаче отбеляза, че само наказанията не биха упражнили достатъчно контрол, затова са необходими превенция и кампании против шофиране след употреба на алкохол и опиати. "Налагането на санкцията не е достатъчно, тя трябва да бъде изпълнена навреме - до няколко дни след нарушението", призова адвокатът. 

Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България също посочи, че не само санкциите са решение на проблема с пътните рецидивисти. Той коментира проблемите с пътната инфраструктура.

"Обучението на шофьорите, изпитите, качеството на пътищата, организацията на движението - това също са важни фактори за пътните инциденти. Борим се да се вкара дигитализация, но от "Автомобилна администрация" възпрепятстват. Държавата не иска да премахне условията за възникване на нещастен случай. Но когато се случи, вината е само на шофьора", отбеляза той.

По думите му засичането на средна скорост се е доказало като несполучлива практика в Европа. "Не се шофира по-бавно заради тази мярка. Камерите упражняват по-строг контрол, както и предупрежденията за тях. Каква средна скорост ще измерваме тук, като позволената се променя на всеки 100 метра в някои участъци? България има хиляди знаци, които обезценяват значението си, и трябва да бъдат ревизирани. Ограничението на скоростта често остава и след ремонтирания участък. Чиновник, неизпълнил нормативно разпореждане, с което е причинил щета на фирма или гражданин, не бива съден, а това трябва да се случва", смята Георгиев.

Виж коментарите (0)

Още по темата (8):
08.08.2025 2100 лв. глоба за превишена скорост до морето? 7 камери ни снимат от София до Бургас
05.08.2025 Шофьори на линейки: С измерването на средна скорост от ТОЛ камерите разхождането ни до КАТ ще стане ежедневие
20.07.2025 Даниел Митов: Контролът по пътищата става все по-сериозен
19.07.2025 За ден: Заснеха 24 шофьори, карали в аварийните ленти по магистралите у нас
19.07.2025 При повторно шофиране в аварийната лента: 6 месеца без книжка и глоба от 4000 лв.
19.07.2025 Бивш началник на КАТ: Магистралите са най-безопасните пътища у нас
Още новини от Национални новини:
МВнР с предупреждение за всички българи, пътуващи към Испания
България използва системите на ЕС за борба с пожарите у нас
След скандала с държавните имоти: Правителството внесе програмата...
Владимир Иванов: Пазарът на храни на едро е стабилен, няма сериоз...
Радев наложи вето върху промените в Закона за държавната собствен...
Има пострадал при катастрофата на АМ "Тракия"


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).