Немалко са хората, които работят на повече от едно място на трудов договор. Съответно се водят здравноосигурени. Случва се да се разболеят и логично следва въпросът – Колко болнични листове трябва да им бъдат издадени, след кото работодателите са двама, например?
"Фокус" предоставя отговора на този въпрос от експертите на НОИ:На осигурените лицата, които работят при повече от един работодател/осигурител се издава повече от един екземпляр на болничния лист за представяне пред всеки от тях.
Важно е да се знае, че данните във всички екземпляри на болничния лист трябва да са едни и същи. Когато болничните листове са издадени от ЛКК екземплярите се извеждат под един и същ номер в Книгата за решенията на ЛКК.
На ред "Бележки“ в болничния лист се вписва бележка с текст "Болничният лист се издава за повече от един работодател/осигурител“ и се вписва и броят на работодателите/осигурителите, за които е издаден.
Когато осигуреното лице работи при един работодател/осигурител по повече от едно правоотношение/основание за осигуряване се издава само един болничен лист.
вкпл
на 09.04.2025 г.
В подобен случай, ако някой пропусне да подаде болничен при един от работодателите, НОИ после си търси обратно парите от обезщетението, ако изобщо го преведе, както и дължимите осигуровки по време на болничния.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.