Туристическият сезон започва. Вече започнахме да планираме пролетния отдих или лятната ваканция. За да не изпадаме в неприятни ситуации е хубаво да правим изборите си информирано.
"Фокус" споделя съветите на Европейския потребителски център. От вас зависи дали ще изкарате незабравимо или ще се наложи да се сблъсквате с проблеми. При всички положения тази информация няма да ви обремени.
В България туристическите фирми трябва да се съобразяват с разпоредбите на Закона за туризма. Там са определени задълженията на организаторите на пакетни почивки, както и какво може да направите, ако не сте доволни от почивката.
Какво е пакетна почивка?Пакетната почивка е тази, която включва поне две от следните услуги:– транспорт
– настаняване
– допълнителни туристически услуги - например местна обиколка с екскурзовод
Този тип почивка се ангажира предварително и се продава на обща цена, тоест вие плащате за всичко заедно. Тя също трябва да е с продължителност от поне 24 часа или да включва нощувка.
Внимавайте! Не всички туристически пътувания се закрилят от разпоредбите за пакетни почивки - например, ако вие сами си направите пакет като резервирате от различни доставчици транспорт и настаняване.
Как да изберем почивка?В България всички търговци, предлагащи пакетни почивки, са длъжни да бъдат регистрирани. Ето защо проверявайте за наличие на регистрация като туроператор или туристически агент на страницата на Министерство на икономиката и енергетиката.
Застраховка при пътуванеТуроператорът или туристическият агент сключва с туриста от името и за сметка на лицензиран застраховател задължителна застраховка "медицински разходи при болест и злополука на туриста" при пътувания извън страната.
Предоставяне на информация преди сключване на договора Туроператорът пряко или чрез туристически агент е длъжен да предостави преди сключването на договора на потребителя писмено или по друг подходящ начин информация:
– за паспортния и визовия режим и сроковете за получаване на необходимите документи, както и информация за медицинските и здравните изисквания, свързани с пътуването и престоя.
Предоставяне на информация преди пътуванетоНай-късно 7 дни преди пътуването търговецът е длъжен да ви предостави информация относно:– маршрута - време и място на междинни спирки и връзки, вида на транспортното средство
– името и адреса на своя представител на посещаваното място
застраховките, свързани с изпълнението на договора
Научете повече за правата си и ако вашият проблем е с туроператор, регистриран в България, потърсете съдействие от Комисията за защита на потребителите.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.