В черния списък с опасни пътища се нареждат още Румъния и Гърция, със 130 смъртни случая на 1 милион души от населението. Следват Полша със 120 смъртни случая, както и Латвия със 112.
Най-безопасни са пътищата във Великобритания, където миналата година са били регистрирани 38 смъртни случая при пътни произшествия на един милион жители. На второ място се нарежда Холандия с 39 смъртни случая на 1 милион жители.
Средната стойност за Европа според проучването е 69 смъртни случая при транспортни произшествия на 1 милион жители.
Най-опасни според проучването са пътищата в Румъния и Гърция, със 130 смъртни случая на 1 милион души от населението. Следват Полша със 120 смъртни случая, България със 118 и Латвия със 112.
Повечето от загиналите в пътни произшествия са пътници в катастрофиралите автомобили. На второ място се нареждат пешеходците /една пета от всички смъртни случаи/, мотоциклетисти - 14%, и велосипедисти - 6,6%.
Като цяло безопасността на движение по пътищата на Европа се подобрява, сочат данните от проучването.
От 2001 г. досега броят на пътните произшествия е намалял с 21%. Броят на смъртните случаи е намалял през същия период с 36%, до общо 34 500 души в цяла Европа за миналата година.
joro
на 30.12.2010 г.
Каквито са изискванията за изпита за шофьори, такива са и шофьорите ?ИААА обвини инструкторите за своите грехове ? Всеки знае какъв е редът на изпита ? Само държавния служител може да напише да или не в протокола от изпита ? Колко са наказаните служители за тези 20 000 продадени книжки ?Какво направиха МВР и съда , след сигнала на министъра на транспорта ?Гарван, гарвану ....
Shitstorm
на 30.12.2010 г.
"Българските пътища най-опасни в Европа" , а защо не и " Българските шофьри най-опасни в Европа" всъщност, "опасни" е твърде меко казано.
4000
на 30.12.2010 г.
Като човек преминавал през Полша и Латвия с автомобил, мога да кажа, че техните пътища - особено полските - са на поне няколко етапа преди нашите като развитие с добра настилка, всички необходими хоризонтални и вертикални маркировки и указателни табели. Проблемът в Полша е, че много от пътищата се явяват транзитни за много шофьори от съседни държави и се кара с доста несъобразена скорост. На фона на тези пътища, които са видимо по-неразвити от унгарските и словашките, нашите са просто трасировъчни маршрути за каруци, а нощем са подходящи само за военна техника с мощни тактически прожектори.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.