"След като няма стикер на колата, няма да има и насочване към определена застрахователна компания на лица, които крадат коли", обясни вицепремиерът.
Според него голяма част от кражбите се инициират от определени застрахователни компании, които умишлено действат съвместно с престъпни групи, за да сринат реномето на свои конкуренти и така да привлекат нови клиенти към собствените си портфейли. Така онази част от компаниите, които нямат силови структури, изпадат от пазара.
"Експертна група вече е изготвила законодателни промени, които да доведат до премахването на стикерите. Очаква се към края на януари да са готови окончателните текстове за промени и те да бъдат внесени в парламента за обсъждане. Важното е и да ограничим посегателствата върху автомобили", поясни още Цветанов.
Вчера той посочи и някои от големите автокрадци в София, сред които били Лъвицата, Тапата, Дебелото и Патицата. Цветанов поясни, че след задържането им кражбите на автомобили рязко са намалели.
Проблемът обаче отново е излязъл на дневен ред, след като са започнали да се гледат делата им, мярката им за неотклонение е била променена в "парична гаранция" и те са излезли навън.
Сериозен ръст в обема на застрахователните измами се отчита у нас през последните месеци. Докато през пролетта председателят на Асоциацията за застрахователна сигурност Юрий Тодоров обяви, че годишно застрахователните измами у нас носят загуби между 30 и 70 млн. лева, сега се оказва, че има сериозно увеличение. Председателят на Комисията за финансов надзор Стоян Мавродиев съобщи, че щетите от тези престъпления са около 100 млн. лв.
"Тази цифра е доста стряскаща не само защото вреди на цял един бранш, но защото ощетява българската икономика, както и данъкоплатците и потребителите. Ние като отговорни институции не може да не обединим усилията си, за да направим много сериозна обща организация за отпор на подобни измами", допълни той.
Представители на КАТ и на Криминална полиция вчера представиха някои от основните схеми за извършване на застрахователни измами. Сред тях са инсценирането на катастрофа, както и допълнително увреждане на автомобила след удар, за да могат да бъдат взети повече пари за повредени части. Бяха дадени и примери с издаването на застрахователни полици със задна дата, които се представят, след като незастрахован автомобил е катастрофирал.
Източник: в. "Монитор"

ЗАРЕЖДАНЕ...
ЯНПЕ
на 14.12.2010 г.
Що не измислят още стикери,че на стъклата да се поставят и шофьора да няма видимост никаква.
crime is a disease
на 14.12.2010 г.
Полските коли като идват лятото на нито една от тях не съм видял да има стикер за каско,а са все скъпи коли.Явно там този начин работи.
penkoi
на 14.12.2010 г.
Пак смешки. Все едно по регистрационния номер не може да се разбере кой къде е застрахован
meduza
на 14.12.2010 г.
Крайно време е, но до сега няколко различни правителства се опитваха да направят нещо в тази насока , безуспешно!
inspirers
на 14.12.2010 г.
Едно добро решение. Така даже няма да знаят дали ти е застрахована колата и може да ти се размине.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.