Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Обсъжат масовото въвеждане на електрически тротинетки като алтернативен транспорт във Варна
Автор: Пламена Николова 12:05 / 13.10.2021Коментари (7)10186
© Varna24.bg
Архив
На комисия по транспорт в Община Варна е обсъждана темата да бъдат въведени повече електрически тротинетки не само в централната част на Варна, но и в крайните зони, като това може да е добър алтернативен вариант на градския и транспорт и таксиметровия превоз, заяви за Varna24.bg председателят на ПК "Транспорт" Венцислав Сивов.

Той допълни, че се работи и по идеята за освобождаването на Алея първа от автомобилния трафик и превръщането й предимно в пешеходна зона.  

"На комисията по безопасност на движението, на която аз съм член като председател на комисията по транспорт, имаше предложения от различни сдружения да премахнем автомобилния трафик по Алея първа и пешеходната зона да достига до новите паркинги, които направиха. 

Проблемът идва от там, че няма обособено място или е съвсем малко, като пешеходни зони, където да се движат гражданите. Моето мнение е, че голяма част от тези зони са завзети от заведенията. Единият вариант е да премахнем автомобилния трафик. Въпрос на дискусия и желание е. Комисията поиска официално от областна администрация концесионния договор за Алея първа, за да видим можем ли да въведем подобна промяна. Посоката е да премахнем автомобилния трафик на алеята". 

Относно претенциите на таксиметровите превозвачи във Варна, Сивов заяви, че има постъпило искане от синдикат "Авто 94" за намаляване на патентния данък.

Според него трябва да има по-силен контрол върху работното време на таксиметровите автомобили във Варна. 

"Имаме много голям проблем, особено в летните дни, когато има по-късни събития, трудно е да си наемеш такси. Работим и по други проекти и това е навлизането по-масово на електрическите тротинетки под наем, като идеята е да бъдат поставени такива не само в централната част, а и в кварталите. Да се ползва такъв транспорт на къси разстояния, като в много европейски страни. Много хора ползват такъв транспорт до работните си места. Цената е изгодна. В София се кара около 6 минути, за Варна около 2,50 лв. излиза като цена за същото време. Държа да подчертая, че тези превозни средства, според закона, трябва да се движат по пътищата, където е регламентирано движение с 50 км/ч, като карат най-вдясно. Правилата за движение ясно регламентират къде е мястото на тези тротинетки, те не трябва категорично да се движат по пешеходните зони. 

Ние изискваме от фирмите, които въвеждат тези електрически тротинетки, да настроят софтуера им така, че в пешеходна зона да се движат с не повече от 5 км/ч. Проблемът не е във фирмените тротинетки, а гражданите, които ползват лични такива и летят с бясна скорост в централната час, по пешеходни зони и места, където има оживено присъствие на хора, с което са крайно опасни. Това поведение е наказуемо по закон и аз съм много против това. В Морската градина трябва да не се карат не само тротитентки, но и велосипеди, там, където не е регламентирано и позволено. В дирекция по опазване на обществения ред се работи активно по контрола на тази дейност", коментира Венцислав Сивов. 

Според него приоритет за Варна трябва да бъде създаването и на крайбрежен транспорт, като малки катери, лодки и водни таксита, за да се използват водните канали, които Варна и областта имат. 

Повече вижте във видеото!









Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 15.10.2021 г.
0
 
 
Талибани, зимата ко прайм? Всеки не може да кара тротонетка. Особено кметЯ, като се напие.
0
 
 
Младите можем да си позволим тротинетки и скейтбордове,но пенсионерите за жалост не могат!
0
 
 
То е хубаво,не замърсява въздуха,ама пенсионерите не могат да си купят тротинетки с тези ниски пенсии,не могат да си позволят тротинетки с 200 лева пенсии,разбира се !
Aнонимен
на 13.10.2021 г.
0
 
 
"МЪЖ" в кавички на две колела ! Що е то ? пе***аст НА ТРОТОНЕТКА .
0
 
 
Да бе, с такова нещо по пътя с автобясите... :)))) и контрол трябва да има, че в градска среда вече ги има карат като изоглавени и то в пешеходни зони, и инциденти има...
Aнонимен
на 13.10.2021 г.
0
 
 
Пълни глупости, тези не са се качвали нито на велосипед, нито на тротинетка! Значи не е въпроса да забраняваш а да разрешаваш и да увеличаваш възможностите, не е ок да нарисуваш с боя някакви маркировки в морската, там трябва да може да се карат и тротинетки и велосипеди, няма къде другаде във Варна! Е тротинетките трябвало да карат по пътища с разрешена скорост до 50км/ч е за да стигна с тротинетка до дружба, през Виница ли да мина? Някога замисляли ли сте се изобщо? Ами направете подходяща функционална среда с възможности и алтернативи! Има проект за велоалея от Варна до Златни пясъци, защо не до Аладжата и до Албена, Балчик, от общия черноморски маршрут Истанбул- Дуранкулак! Защо с колело да може извънградско а с тротинетка не? Оправете си закона, да работи за за благото на народа, само потисничество от пишман депутати и хора, даващи мнение без грам да разбират и да са вникнали в материята. То да не е лялянка и да усвояваме евросредства за безсмислени проекти! До сега някои амеби точно това правиха и вече няма място за такива!
Aнонимен
на 13.10.2021 г.
0
 
 
1. "Държа да подчертая, че тези превозни средства, според закона, трябва да се движат по пътищата, където е регламентирано движение с 50 км/ч, като карат най-вдясно." за тези превозни средства необходими са добре направени велоалеи, а не да вкараш човек без никаква защита в автомобилен трафик къде доста често се движат с 70 км/ч. 2. "Ние изискваме от фирмите, които въвеждат тези електрически тротинетки, да настроят софтуера им така, че в пешеходна зона да се движат с не повече от 5 км/ч." Какъв смисъл тогава от тротинетка? ограничение с 15км/ч изглежда по-разумно, все пак има велосипедисти в пешеходна зона който карат без никакви ограничения, като и лични тротинетки. 3. "В Морската градина трябва да не се карат не само тротитентки, но и велосипеди." В Морската градина не трябва да се карат само ненормалници, който карат с висока скорост, разбира се по-лесно да забраниш, отколкото глобяваш тези, който карат опасно.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Грипна епидемия обхвана страната
ТВ и шоу сезон 2021/2022 г.
Инцидент с Владимир Каролев
Парламентарни избори 2021 г.
Двама политици от България в списъка на досиетата "Пандора"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2008 - 2019 Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: