"Личното ми мнение е, че "синя зона" трябва да има. За да се случи тя обаче, трябва да предоставим на гражданите модерен и удобен градски транспорт. Сега не можем да им кажем - слезте от колите си и ползвайте старите икаруси, коментира Луков. Според него за възобновяване на проекта може да се мисли пак, след като бъдат доставени 70-те автобуса и 30-те тролеи, които ще бъдат осигурени по европейски програми.
Първите нови автобуси могат да тръгнат по варненските улици най-рано през месец юни. 10 водещи производители от Холандия, Германия, Чехия и Полша са подали оферти в обявения конкурс за закупуване на возила по проекта за интегриран градски транспорт. Имената на победителите ще бъдат обявени на 15 март.
Новите автобуси ще имат 50 % по-малък разход на гориво и затова не се очаква поскъпване на билетчето за градския транспорт. В момента то струва 1 лв., но реалната му цена е 1.40 лв., каза още Луков. Той добави, че състоянието на общинското дружество "Градски транспорт" не е много добро, но въпреки това служителите му получавали хубави заплати и без закъснение.
Заложените средства за транспорт в новия общински бюджет, които са с 1 млн. по-малко в сравнение с 2012 г., Луков определи като напълно реални за нуждите на града. Повече от половината орязана сума била заради безплатните карти на пенсионери на възраст 65 и 66 години. През миналата година били заделени пари за 9000 карти, а били продадени само 2700.
В новата транспортна схема на Варна автобусните линии ще бъдат редуцирани от 52 на 40, стана ясно още от думите на Иван Луков.
Заради "легналите полицаи" е нарушена "зелената вълна" по булевардите "Мария Луиза", "Осми приморски полк" и "Цар Освободител", призна председателят на общинската комисия по транспорт. Те обаче гарантирали сигурността на пешеходците и статистиката на МВР отчитала по-малко катастрофи със смъртни случаи.