"Засега има реален интерес към морските ни пристанища, към Варна и Бургас. Една от най-големите световни фирми в тази сфера проявява известен интерес. Аз се надявам, че този интерес ще бъде съвсем реален".
Към какво има по-голям интерес - към концесиониране или към смесени дружества? Какво искат китайците?
Определено към концесиониране има по-голям интерес.
За целите пристанища ли говорите или за отделен терминал във Варна, в Бургас, който да бъде взет на концесия от китайски компании?
По-скоро се говори за отделни терминали, които да могат да бъдат взети, тъй като се профилират товарите, които се обработват на тях. На този етап има интерес към контейнерните терминали и насипните товари.
Бил сте в една от големите корейски компании за морски превози, корейците пък какво искат в България?
Целта на посещението в Корея е да представим възможностите за инвестиции в България. "Ханджинг шипинг" е една от големите морски компании. Надявам се на сериозен интерес от тяхна страна.
С две думи - вашата цел в Китай и Корея е да накарате огромни световни фирми в областта на морските превози и управление на пристанища да играят за концесия на Варна, Бургас, Русе и Лом.
Да, считам, че това е най-важното, тъй като смятам, че няма нужда от псевдоинвеститори в България. Реалните инвеститори са всъщност сериозните компании, които развиват големия бизнес.
Министър Александър Цветков съобщи още, че се обсъжда възможността България да се включи в проекта за изграждане на високоскоростен жп път между Китай и Турция. Целта е след като стигне Турция, линията да продължи през България към Европа, допълни Цветков, но поясни, че проектът тепърва ще се уточнява.
Източник: Дарик

ЗАРЕЖДАНЕ...
seAman
на 30.10.2010 г.
Нещо се обърквам от първото изречение...кого ще концесионират китайците.Пристанища или транспортния министър???!
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.