втория дерайлирал влак в Сърбия в рамките на една седмица.
Трябваше тотално да се спре движението България-Сърбия. Една от причините то да не бъде спряно е, че Сърбия има голям проблем с въглищата. Сега голяма част от съставите са с въглища и ако спрат жп транспорта, няма да имат енергия, става ясно то думите на Ананиев.
"По непотвърдена информация минимум 10-15 дни няма да има движение, което създава големи проблеми. Истината е лошата инфраструктура, лошото поддържане", допълни председателят на Асоциацията на българските жп превозвачи.
Той коментира и големите проблеми, които се създават за жп превозите в региона, заради лошата инфраструктура в Сърбия: "Голяма част от товарите за Европа минават през 20 български основни направления през Русе и през Калотина-Сърбия-Унгария-Австрия. Загубите в момента са, че повече от 20 влака стоят в България. Има забрана на българските железници да приемат вагони от Турция, които са за това направление".
Този проблем се е очаквал от бранша у нас и е разработен вариант за връзка през Видин, която не е използван активно, а има капацитет. Жп връзката през Русе е задръстена, ще има известно оскъпяване, в зависимост от това кога трябва да пристигне транспортираната стока, става ясно от анализа на Ананиев.
Съветът на председателя на Асоциацията на българските жп превозвачи е да се търсят други алтернативи.
Сложен е въпросът с търсене на съдебна отговорност от сръбската държава, заради предизвиканите по нейна вина загуби, тъй като всичко зависи от договорите на превозвачите, от застрахователите и от клиентите. Ако клиентът потърси отговорност за недоставени навреме стоки от превозвача, той ще потърси такава съответно от Сърбия, е изводът от коментара на проф. Ананиев.
"Познавам инфраструктурата на Сърбия, тя е в плачевно състояние. Трябваше преди 4 години, те сами си го признават, да се направи основен ремонт от Ниш до Белград. Трябваше да се прави от руски фирми, от китайски, нещата не се случиха и там линиите са с разпадащи се траверси и лоша настилка, което води до ограничаване на скоростите и възможности за произшествия", това каза в коментара си за Агенция "Фокус" проф. Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските жп превозвачи по повод 
ЗАРЕЖДАНЕ...
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.