"Най-малко три са виновните лица за катастрофата, при която челно се сблъскаха международният влак Белград - София и служебен влак на БДЖ", това каза следователят от Националната следствена служба (НСлС) Георги Илиев.
"Тримата виновни са длъжностни лица, оказвали въздействие върху процеса на управлението и движението на влаковете, които най-вероятно не са си свършили работата, както трябва. От направения оглед досега може да се каже, че виновните лица са няколко, най-малко трима, и че причина за катастрофата е човешкият фактор", уточни той. Разследването се води от прокуратурата на Сливница, посочи Илиев и допълни, че според него не би могло да приключи в законовия двумесечен срок.
"Налага се назначаването на множество експертизи, съдебномедицински, оценителни, технически и др.", обясни той. Поне 23 съдебномедицински експертизи ще бъдат назначени на всички лица, които са настанени в болнични заведения. След това е нужна оценителна експертиза за щетите, причинени на двата локомотива и на железния път. Трябва да се оценят и пропуснатите ползи на железниците и последна ще бъде техническата експертиза, която ще се произнесе окончателно за причините за произшествието.
Според Илиев катастрофата не е умишлена и не е в резултат на неизправност на железния път или на системата за управление, която е електромеханична, а се дължи на човешки грешки - неправилно боравене с механизмите за управление и неотчитане на ситуацията.Следователят посочи, че двете паралелни разследвания на транспортното министерство и на НСлС нямат нищо общо. Разследването на министерството на транспорта е с цел да не се допускат бъдещи подобни инциденти. Резултатите от него обаче биха могли да ориентират следователите от НСлС, но доказателствата не могат да се използват. Т.е. събраните доказателства само в рамките на разследването на следствието имат значение.
Източник: Агенция "Фокус"
Labros
на 05.10.2010 г.
Вчерашната вина е в служителите на НКЖИ.
Ракетчик Матросов
на 05.10.2010 г.
Не е виновна държавата, а началниците на БДЖ! Ако всеки си гледа работата във всяка една сфера, независимо с какво се занимава, то нещата ще стоят по друг начин. Като отговаряш за нещо, ще си правиш сметката и ако ти трябва финансиране, ще го търсиш.
proxima
на 05.10.2010 г.
Едва ли в белите страни ЖП транспорта е по-евтин. Но със сигурност е много по-бърз, удобен и сигурен. Продават се и комбинирани билети за определена зона, можеш да се прикачваш спокойно, без да се притесняваш, че ще изпуснеш влака. Но там и разписанието и правилата са железни и се спазват. Тука е пълна аматьорщина. Между другото, в края на 80-те или началото на 90-те имаше истински експрес до София и обратно, беше много удобен и развиваше прилична скорост, но го спряха. Сега експресите са пълна пародия и се отличават от бързите влакове само по броя на спирките. Естествено, от липсата на качествен железопътен транспорт намазват автобусните линии на определени "наши" хора.
Чичо Ичо
на 05.10.2010 г.
След като приоритетно се полагат лобистки привилегии за автомобилният транспорт БДЖ ще остане в миналият век защото е държавна а сега всичко частно се толерира Защо по света жп транспорта е по евтин от автомобилният и е държавен
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.