Според комисар Стратиев проблемът ще се реши след Нова година, когато бъдат приети поправките в Закона за движение по пътищата. В момента проблемът идва оттам, че процедурата по санкциониране на водачи, засечени да натискат педала на газта повече, е изключително тромава и минават средно по 6 месеца, докато бъде издирен нарушителят и му се състави акта.
"Камерите ни снимат по 1000 нарушители на ден. Ако тези темпове се запазят, сегашните наказателни постановления, ще трябва да се обработват чак другата пролет", коментираха неофициално служители от КАТ.
Очаква се през януари у нас да заработи автоматична електронна система за санкциониране на водачите. Това означава, че снимката от камерата ще отива в модерен централен сървър, който сам ще прави справка за водача и ще пише глобата до 2 часа след нарушението. Снимката с часа, датата и мястото на провинението ще се изпращат с обратна разписка по пощата на водача.
Подобна система е въведена в Холандия, където жертвите при катастрофи са най-малко в Европейския съюз.
"Догодина ще вземем най-малко още 10 камери като сегашните, които са разположени по най-кървавите пътища у нас", обясни още комисар Стратиев. Според него ако законът бъде приет, има готовност за закупуването на още доста подобни радари, които сами ще се изплащат. Анализите на "Пътна полиция" предвиждат след пускането на новата автоматизирана система броят на жертвите на пътя да падне с 25%. В момента катаджии от някои областни дирекции са си направили експеримент и са монтирали бутафорни кутии, наподобяващи радари в част от най-натоварените участъци. Оказало се, че почти всички водачи намалявали в тези райони.
"Целта ни е не да санкционираме на всяка цена, а да дисциплинираме водачите. Хубавото е, че радарите ни са мобилни и можем да ги местим. Там, където движението се поуспокои и нарушенията намалеят, можем да вземем радарите и да ги преместим на друго място", каза още Стратиев.

ЗАРЕЖДАНЕ...
Aлександър Костадинов
на 08.10.2010 г.
Някой да има информацията къде в Пловдив има камери с радари...ако въобще има някаде ?
Лют Пипер
на 08.10.2010 г.
Водачите ще се дисциплинират, когато това направят и органите, контролиращи автомобилния транспорт, и пътните и още други служби. Как да имаш доверие и респект от служител, прикрит в храстите или зад някой завой? Каква роля изпълнява? Превантивна, да обезопасява и регулира движението или: хоп, стоп, видях те... Как да спазваш пътните знаци, след като стотици такива стоят забравени след ремонт и ограничават безмислено и без причина скоростта. Минаваш няколко пъти покрай такива табели, и после преставаш да реагираш на тази информация, която е невярна и грешна. Опасните места, като големи дупки, шахти и др. такива се обезопасяват от самите граждани и водачи със забучени върбови клонки. Все сравняваме как било на Запад, какви били глобите... Ами да погледнем на нещата и от този ъгъл. Когато всичко е точно, има ред и законност, той ще се спазва. Както е там. Нека санкциите за недисциплирираните шофьори да са големи както е там, но и организацията на движението, контрола, изпълнението и всичко друго свързано с движението по пътищата, тяхната поддръжка и прочие е както е там! Нали всички това искаме! Камерите спряни, заради многото нарушения. Нали това им е целта - да ги регистрират. Не можели да ги обслужват ... Кой, в 21 век, като няма способни хора има други хора и компютри. Или всичко е направено така, че да се намесят наши хора?!
Зарята
на 08.10.2010 г.
Егати тъпото ...... и за какво са иначе бе ?!?!? е*аси идеотите. Кат немогат да смогнат да назначат още хора ....
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.