Изминалата година е една от най-добрите за автомобилния бранш у нас, след като продадените нови автомобили в България през 2023 г. са над 40 000. Проблемът е, че за същия период в страната ни са внесени над 300 000 употребявани автомобили. И никой от управляващите не смее да направи нещо това да се промени, да се промени над 30-годишната тенденция страната ни да е автоморга за най-старите и замърсяващи околната среда коли, пише експертът Пламен Георгиев за "Carmarket.bg".
И как ще смее, като шофьорите са най-големият гласоподавател, който може да те изхвърли от властта по всяко време. Затова десетилетия наред се вкарват трошките на Западна Европа, затова ние сме единствената страна в ЕС, в която най-замърсяващите и стари коли се облагат с най-ниския данък, а новите автомобили – с най-високия.
Bentley е изборът на богаташите в България, има регистрирани 302 броя
Резултатът е, че у нас почти всеки втори човек има автомобила. Към септември 2021 г. статистиката (по данни на НСИ) казва, че в България живеят 6,5 млн. човека. Тук дори няма да споменавам факта, че 23,5% от хората са на възраст 65 и повече години, тъй като голяма част от тях продължават да шофират.
На този фон статистиката на КАТ казва, че към 01.01.2024 г. в България на отчет се водят 4 030 487 моторни превозни средства. От тях регистрираните леки автомобили са 3 006 214.
Тревожното, че над 20-годишна възраст са цели 2 137 487 автомобила. А нови (на възраст 0-5 год.) са една 190 797 коли. Да добавим и 310 356 на възраст от 6 до 10 год., за да стигнем до извода, че сравнително новият автопарк (до 10-годишна възраст) на България е около 13% от общи брой регистрирани леки коли.
От тях личи незатихващата любов на българина към дизела – 1 456 846 от леките коли са на дизел. Бензиновите са 1 071 600 автомобила.
А какво става с електрическата революция у нас? По всичко личи, че тя ще остане мираж. В България на отчет се водят едва 11 472 коли на ток, дори няма да споменаваме какъв е процентът. Тъй като феновете на Tesla са най-яростните привърженици на електрификацията, ще кажем само, че в страната ни регистрирани са 1580 автомобила на американската марка.
Стигаме до нещо, което се знае от години, пословичната любов към Volkswagen. Марката е с най-много регистрации в страната ни – 447 025. Opel следва с 299 442 коли, третата позиция е за Mercedes-Benz – 244 763 българи карат лека кола с трилъча звезда на капака си. Има близо 200 000 Audi-та (198 994) у нас, BMW остава със 176 768 броя на отчет в КАТ.
При френските марки води Peugeot със 161 020 коли, следва Renault и Citroen със съответно 145 217 и 89 358. Ford се вклинява със 142 699 леки коли.
Moby
на 03.01.2024 г.
Преви време някой беше дръзнал да се обади по въпрос и Меркелица го смъмри. Тия автомобили къде ще ходят? Безкрайният руски пазар вече е затворен за трошляците на Европа. Кой ще ги купува? Сърбите и най-бедните в ЕС - българите. Който още не е свалил розовите евроочила, да вземе вече да разбере за какво сме им - за безплатни военни бази, за пазар на най-некачествената европейска стока, за горене на боклук, за дърти автомобили и мръсни производства.
factotum_1967
на 03.01.2024 г.
Най-бедната страна в ЕС с най-много коли втора употреба. Кое е учудващото?
Илиян Н С
на 03.01.2024 г.
За да решиш този проблем трябва да имаш Глава ! А не Трошка!
iibg
на 03.01.2024 г.
България е единствената страна, в която едната част от населението може да си позволи само трошка, а другата се чуди колко по-често да смени чисто новата си кола за 150+ хиляди евро. За неразбралите става въпрос за доходите. Първо коментирайте доходите, тогава колите. Лек ден.
Илиян Н С
на 03.01.2024 г.
Виж си Голия Гъз и после се сравнявай с другите!
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.